نوشته شده توسط : ترخیص کارا

[av_one_half first]

مجله گمرک شماره 835 و 836 ( نشریه گمرک ایران 835 و 836 )

در این شماره از نشریه گمرک جمهوری اسلامی ایران  اخبار ترخیص کالا به شرح زیر را می خوانید :

1- رئیس کل گمرک ایران در جلسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس عنوان کرد: گمرک الکترونیک ؛ بزرگترین اقدام دولت در مبارزه با قاچاق کالا و ارز.

2- کنترل هوشمند بیش از 1 میلیون کانتینر ورودی در بخش واردات  و ترانزیت به کمک سامانه جامع گمرکی و پنجره واحد تجارت فرامرزی در سال جاری انجام شده و حتی یک کانتینر کالای قاچاق هم از گمرکات ترخیص نشده است .

3- دستور وزیر اقتصاد انجام شد: پرداخت 71 میلیارد تومان کمک به آسیبدیدگان زلزله اخیر. در پی وقوع زلزله در استانهای ایلام و کرمانشاه، دکتر مسعود کرباسیان وزیر امور اقتصادی و دارایی دستور پرداخت مبلغ هفتاد و یک میلیارد و ده میلیون تومان در سرفصل های مختلف تخصیص داده شده برای کمک به آسیبدیدگان این دو استان را صادر کرد.

4- قدردانی صلیب سرخ جهانی از همکاری گمرک ایران در ترخیص فوری کمکهای خارجی به زلزله زدگان

5- رئیس کل گمرک ایران: طرح توسعه مرزپرویزخان با تمام توان دنبال میشود

6- جزئیات مراحل ترخیص خودروهای وارداتی در سیستم گمرک هوشمند. تشریفات ترخیص خودرو در گمرک هوشمند شده و واردات خودرو بدون ثبت سفارش امکانپذیر نیست.

7- ردیف تعرفه های 8 رقمی ذیل ردیف 7323 مشمول تخفیف سود بارزگانی نیست. مدیرکل مرکز واردات و امور مناطق آزاد و ویژه گمرک ایران با صدور بخشنامه ای اعالم کرد کلیه ردیف تعرفه های 8 رقمی ذیل ردیف 7323 مشمول تخفیف سود بارزگانی نیستند.

8- مصوبه جدید هیئت وزیران درباره چگونگی واردات کالا از مناطق آزاد و ویژه اقتصادی به قلمرو گمرکی.

9- واردات نفت خام و روغن های حاصله از آن نیازی به مجوز سازمان حفاظت محیط زیست ندارد.

10- داره کل نظارت بر دارو و مواد مخدر وزارت بهداشت طی نامه ای به گمرک درخصوص ترخیص مواد شیمیایی تحت کنترل موضوع جدول قرمز ضمیمه شماره 6 کتاب قانون مقررات  صادرات و واردات نکاتی را یادآور شد.

11- ممنوعیت ترخیص خودرو های وارداتی دارای ثبت سفارش 28 تیر ماه به بعد. مدیرکل مرکز واردات و امور مناطق آزاد و ویژه گمرک با صدور بخشنامه ای از گمرکات اجرایی خواست تا از ترخیص خودروهایی که ثبت سفارش آنها از 28 تیر ماه سال جاری به بعد صورت گرفته اکیداً خودداری نمایند. همچنین ترخیص خودروهایی که ثبت سفارش آنها از تاریخ فوق تمدید شده است، ممنوع میباشد.

12- راهاندازی سامانه لیست سیاه در گمرک : در پی راه اندازی سامانه لیست سیاه در گمرک مدیرکل مرکز واردات و امور مناطق آزاد و ویژه این سازمان از گمرکات اجرایی خواست تا قبل از ابطال اظهارنامه از عدم درج نامه صاحب کالا در لیست سیاه اطمینان حاصل کنند.

13- اصلاحیه جدید دستورالعمل اجرایی ضوابط ناظر بر ارز اسناد بانکی و اوراق بهادار بینام همراه مسافر. معاون بانک مرکزی طی نامه ای اصلاحات تازه در مورد دستورالعمل
اجرایی ضوابط ناظر بر ارز/ اسناد بانکی و اوراق بهادار بینام همراه مسافر را به گمرک اعالم کرد.

14- شرایط و ضوابط ترخیص گندم وارداتی از گمرک : مدیرکل مرکز واردات و امور مناطق آزاد و ویژه گمرک ایران با حضور بخشنامه ای از گمرکات اجرایی خواست تا قبل از ترخیص محموله های گندم وارداتی از تسویه حساب ریالی صاحبان کالا با بانک عامل اطمینان حاصل نمایید.

15- برگزاری هشتمین اجالس شورای سران گمرکات ECO در اسلام آباد : به دعوت سازمان همکاری های اقتصادی ( ECO ) کونیو میکوریا دبیرکل سازمان جهانی گمرک در هشتمین اجلاس سران گمرکات ( ECO ( CHCA که در اسلام آباد، پاکستان برگزار شد، شرکت کرد. این اجلاس در اواسط نوامبر 2017 برگزار شد.

16- برگزاری اولین کارگاه اعتباربخشی بازرسی غیرتهاجمی ( NII ) سازمان جهانی گمرک. اولین کارگاه اعتباربخشی، ویژه مشاوران فنی و عملیاتی بازرسی غیرتهاجمی ( NII ) از 6 تا 10 نوامبر 2017 ستاد سازمان مرکزی گمرک در بروکسل برگزار شد.

17- بهبود عملکرد صادرات غیرنفتی ایران در آبان ماه.

18- تلاش گمرک برای ترغیب بخش خصوصی جهت صادرات کالا به روسیه.

19- تأثیر محدودیت منابع داخلی و عوامل انطباقی نامناسب بر عدم اعتماد به نفس صادرکنندگان در گمرکات استان خوزستان.

20-راهنمای ثبت نام و صدور فاکتور فروش در سامانه ( wms ) . پس از راه اندازی سامانه جامع امور گمرکی همه خدمت گیرندگان از گمرک برای ترخیص کالا های خود موظف به ورود به این سامانه و ثبت اطلاعات و ارائه اسناد به صورت اینترنتی شدهاند. به لحاظ وسعت دامنه فعالیت گمرکی، سامانه مزبور دارای زیرسامانه های متعددی است که سامانه ثبت نامه و صدور فاکتور فروش یکی از آنها است. دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات گمرک ایران به منظور سهولت کاربران به این زیرسامانه راهنمایی را در این شماره مجله منتشر کرده است.
21- معصومه آقاپور، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس: قطع دخالت نیروی انسانی در فرآیندهای گمرکی عملکرد گمرک را شفافتر کرده است.

22- رئیس هیئت تحقیق و تفحص از روند مبارزه با قاچاق کالا مجلس: گمرک در زمینه مبارزه با قاچاق کالا اقدامات شایسته ای انجام داده است.

23- ارزیابی سه مدیر گمرک اجرایی: کاهش چشمگیر توقف کالا در گمرک با راه اندازی سامانه های الکترونیکی.

24- محسن مصطفایی، مدیرکل گمرکات استان ایلام : ترخیص کالا در گمرک الکترونیکی با سرعت و دقت بالا انجام میشود.

25- افزایش ۷۳ درصدی درآمدهای گمرک امیرآباد در هفت ماهه سال جاری.

26- استاندار فارس: رضایت تجار از گمرک نشانه خدماترسانی مطلوب به آنها است.

27- کشف بیش از 40 مورد قاچاق انسان در گمرک بازرگان . بیش از 40 مورد قاچاق انسان طی سال جاری در گمرکات کشور کشف شده است. گمر ک ایران از کشف نهمین و دهمین محموله قاچاق انسان در سال جاری خبر داد و اعالم کرد: یکی از محموله ها ورودی و محموله دیگر خروجی بوده که در هر دو محموله قاچاق انسان کشف شده است.

28- در هشت ماهه سال جاری:  درآمد گمرک تهران 34 درصد افزایش یافت.

29- توافق های تازه ایران و ترکیه برای توسعه همکاریهای گمرکی و اقتصادی.

30- انتصاب سرپرست اداره کل امور اداری و رفاه گمرک ایران. طـی حکمی از سـوی فرود عسـگری، رئیس کل گمـرک ایـران، احمـد ذاکـری بـه سـمت سرپرسـت اداره کل امـور اداری و رفـاه گمـرک منصوب شـد.

 

[/av_one_half]

 

 

[av_one_half]

[caption id="attachment_2996" align="aligncenter" width="555"]مجله-گمرک-شماره-835- 836-نشریه-گمرک-ایران- 835 -اخبار ترخیص-کالا- 836-خبر-گمرک-اخبار-ترخیص-کالا-835 836 مجله-گمرک-شماره-835- 836-نشریه-گمرک-ایران- 835 - اخبار - ترخیص-کالا- 836-خبر-گمرک-اخبار-ترخیص-کالا-835 836[/caption]

[/av_one_half]



:: بازدید از این مطلب : 27
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 27 اسفند 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ترخیص کارا

مساله گمرکی : واردات کالا ( واردات ارزی ) و مشکلات ترخیص کالا از گمرک در مرحله بازرسی درب خروج گمرک

مساله گمرکی : واردات کالا ( واردات ارزی ) و مشکلات ترخیص کالا از گمرک در مرحله بازرسی درب خروج گمرک

شرکت بازرگانی صادرات و واردات ترخیص کارا در این مقاله مساله گمرکی که ممکن است در هنگام ترخیص کالا از گمرک برای بازرگانان، ترخیص کار ها و واردکنندگان کالا به وجود آید را بیان کرده است و در ادامه راه حل های مناسب و قانونی را اراده داده است. مفروضات و نکات مساله  به صورت زیر می باشد.

الف) مفروضات
A. در بازرسی از یک کانتینر محتوای ۵۰ صندوق که هر صندوق محتوای یک دستگاه ماشین لباسشویی موضوع پروانه گمرکی xxxxx مورخ ..../۱۳۹۳/۶ بوده، درب خروج گمرک ... با احتمال جاسازی در بعضی ماشین های لباسشویی، داخل محفظه یک دستگاه ماشین لباسشویی را باز نموده و مقداری (۱۰ کیلوگرم) لوازم کامپیوتر کشف می کند که با ادامه بازرسی کلیه ماشین ها به همین مقدار لوازم کامپیوتر در هر صندوق به صورت جاسازی کشف می شود و بلافاصله با تنظیم صورت مجلس قاچاق به ضبط کالا اقدام می نماید.
B. بررسی دقیق مندرجات اظهارنامه، پیش فاکتور، اوراق ثبت سفارش ، فاکتور، بارنامه و قبض انبار به نتایج زیر منجر میشود:

• پیش فاکتور برای کالای به شرح زیر صادر شده:

• ۵۰ دستگاه ماشین لباسشویی به ارزش هر دستگاه ۴۵۰$

• قطعات کامپیوتر به وزن خالص ۵۰۰ کیلوگرم، به ارزش کل ۲۰/۰۰۰ $

ثبت سفارش کالا با مشخصات پیش فاکتور به صورت بدون انتقال ارز صادر شده است.

• فاکتور از لحاظ نوع کالا و مشخصات عینا مثل پیش فاکتور و ثبت سفارش است.

• بارنامه برای یک کانتینرمحتوی ۵۰ صندوق موضوع فاکتورصادره تنظیم شده .

• قبض انبار فقط برای تعداد ۵۰ صندوق ماشین لباسشویی صادر شده است.

• اظهارنامه برای یک قلم کالا تحت عنوان ۵۰ دستگاه ماشین لباسشویی تنظیم و تسلیم شده و ارزش مندرج در اظهارنامه فقط برای ۵۰ دستگاه ماشین لباسشویی به مبلغ ۲۲/۵۰۰ $ درج شده است.

نکات مهم
1. در غیر از واردات بدون انتقال ارز، مثل واردات ارزی یا واردات در مقابل صادرات کالا ، حسب مورد چنانچه کالا وارد نشده باشد، وارد کننده در مورد تعهدات ارزی یا عدم استفاده از امتیاز پروانه صادراتی از سوی گمرک به بانک یا واحد ثبت سفارش بازرگانی ارجاع داده خواهد شد، ضمن اینکه پروانه گمرکی ورودی خودبه خود عدم ایفای تعهدات از این دست را می رساند.
۲. در واردات بدون انتقال ارز، چنانچه برخلاف آنچه در پیش فاکتور، اوراق ثبت سفارش و فاکتور وجود دارد، یک یا چند قلم کالا از کل اقلام وارد نشده باشد، هیچ ایرادی متوجه واردکننده نبوده و اظهارنامه را برای همان نوع و مقدار که قبض انبار صادر و اظهار گردیده است می پذیرند. به همین لحاظ وقتی فقط ۵۰ دستگاه ماشین لباسشویی اظهار شده است نه بیشتر، در ارزیابی همان را مبنای صدور پروانه قرار داده اند.
۳. به طور معمول قرار نیست، محفظه یا کابینت هر کالایی مثل همین ماشین های لباسشویی، یخچال، تلویزیون، دستگاه های خانگی دیگر و غیرخانگی، ماشین آلات و آلات و ابزاری که به عنوان یک کالا وارد می شوند، جز به صورت اتفاقی با فله کردن و کالبد شکافی (دستگاه) کالا مورد وارسی قرار گیرد، از این رو اگر کالای دیگر یافت شود صرفأ جنبه جاسازی دارد، زیرا فقط در اثر تصادف یا گزارش های از پیش داده شده یا وزن غیراستاندارد و غیرمتعارف اشیای اصلی ممکن است کشف شود.

 

[av_icon_box position='top' boxed='' icon='1' font='entypo-fontello' title='شرکت بازرگانی واردات و صادرات' link='manually,http://tarkhiskara.com/%d8%ae%d8%af%d9%85%d8%a7%d8%aa-%d8%a8%d8%a7%d8%b2%d8%b1%da%af%d8%a7%d9%86%db%8c/' linktarget='_blank' linkelement='' font_color='' custom_title='' custom_content='' color='' custom_bg='' custom_font='' custom_border='']

خدمات بازرگانی ، ترخیص کالا و ثبت سفارش واردات کالا تخصص ماست

شرکت ترخیص کالا و بازرگانی صادرات و وارداتترخیص کارا “در تمام حوزه های خدمات بازرگانی، واردات کالا ، صادرات، ترخیص کالا از گمرک و … به ارائه خدمات می پردازد.

شما می توانید برای ثبت سفارش کالا از چین ،  واردات کالا از چین ، واردات از ترکیه ، واردات از آلمان , واردات از ایتالیا  واردات از چین و از سایر کشور ها با ما تماس بگیرید.

برای تماس با کارشناسان شرکت بازرگانی و ترخیص کارا می توانید از طریق شماره های زیر اقدام فرمایید :

۰۲۱۲۲۶۳۹۵۷۹  – ۰۲۱۲۲۶۳۹۵۸۰

[/av_icon_box]

 

C. مستندات گمرک تلقى قاچاق کالا در مورد این مسئله علاوه بر قانون گمرک (ماده ۱۱۳ قانون مصوب آبان ۱۳۹۰) ممکن است مصادیق ماده ۲ «قانون جامع مبارزه با قاچاق کالا و ارز مصوب ۱۳۹۲» باشد.
بعضی از شقوق هریک از مواد مذکور موضوع دو قانون مذکور را که ممکن است مستند گمرک قرار گیرد، در زیر ملاحظه میکنید:

اول) از قانون گمرک

• بند «پ» ماده ۱۱۳:
"پ: بیرون بردن کالای تجاری از اماکن گمرکی بدون اظهار یا بدون پرداخت یا تأمین حقوق ورودی، خواه عمل در حين خروج از اماکن گمرکی یا بعد از خروج کشف شود ..."

• بند «ج» ماده ۱۱۳:

"ج: وجود کالای اضافی همراه کالای اظهار شده که در اسناد تسلیمی به گمرک ذکری از آن نشده است، مشروط بر اینکه کالای اضافی از نوع کالای اظهار شده نباشد ..."

دوم) از ماده ۲۰ قانون جامع مبارزه با قاچاق کالا و ارز

• بند «پ» ماده ۲:
"پ: اظهار کالا به گمرک با ارائه اسناد و یا مجوزهای جعلی"، حال با فرض اینکه مستند گمرک کدام یک از موارد و مصاديق بالا باشد، یعنی:

• بند «پ» ماده ۱۱۳، یا:

• بند «ج» ماده ۱۱۳، یا:

• بند «پ» ماده ۲

که در بخش (ب) یعنی (مطلوب است) پیش بینی میشود حل مسئله را در بخش (ج) متناسب با هریک از سه مصداق قاچاق خواهیم داشت.

ب) مطلوب است:
ب) ۱. موجه بودن یا نبودن (قبول یا رد) مستند با مستندات گمرک طبق سه مصداق قاچاق گمرکی به شرح زیر:

1. بند «پ» ماده ۱۱۳ قانون گمرک مصوب ۱۳۹۰

۲. بند «ج» ماده ۱۱۳ قانون گمرک مصوب ۱۳۹۰

۳. بند «پ» ماده ۲ قانون جامع مبارزه با قاچاق کالا و ارز مصوب ۱۳۹۲

ب) ۲. در صورت طرح پرونده در دادگاه ذی ربط، پیش بینی رأی یا حکمی که صادر خواهد شد

برای دیدن پاسخ این مساله گمرکی : واردات کالا ( واردات ارزی ) و مشکلات ترخیص کالا از گمرک در مرحله بازرسی درب خروج گمرک اینجا را کلیک کنید.



:: برچسب‌ها: مساله گمرکی ,
:: بازدید از این مطلب : 29
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 25 اسفند 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ترخیص کارا

شرکت بازرگانی کارا با توانمندیهای موجود در امر مدیریت صادرات غیر نفتی به کشور عراق می تواند به تولیدکنندگان ایرانی جهت ارایه و فروش کالای خود جهت صادرات به کشور عراق کمک کرده تا با کسب اعتبار و تبلیغ کالای ایرانی روند توسعه تجارت را به کشور عراق گسترش دهد. در راستای بازسازی کشور عراق و روند رو به رشد آن، جهت معرفی و ارایه کالای خود از طریق شرکت بازرگانی کالا با تسریع و تسهیل قابل توجهی روبرو خواهید بود و از آنجا که اشتراکات بسیار زیاد مذهبی، فرهنگی - مرزی بین دو کشور همسایه ایران و عراق وجود دارد، کشور عراق بستر بسیار مناسبی برای واردات کالای ایرانی محسوب می شود. در ماه های اخیر دولت عراق تلاش کرده تا با صدور مصوبات و تشویق بازرگانان و تجار ایرانی، راه را برای حضور در بازار کشور عراق هموار کند و همزمان در اولین گام، برخی از ضوابط واردات کالا از ایران را برداشته است. و این فرصت بسیار مناسبی برای تولیدکننده ایرانی است که چندی است جایگاه خود را در این کشور به ترکیه، چین و دیگر کشورها داده است. و صرف‌ نظر از مسائل سیاسی و امنیتی، کشور عراق در صادرات غیر نفتی ایران جایگاه اول را دارد و این بدان معناست که عراق علاوه بر نقش اول در تامین منافع ملی ایران در میان همسایگان کشور، می تواند در صادرات غیر نفتی ایران نیز نقش اول را داشته باشد.

صادرات کالا به عراق | صادرات به عراق | صادرات به کشور عراق | بازرگانی صادرات به عراق
صادرات کالا به عراق | صادرات به عراق | صادرات به کشور عراق | بازرگانی صادرات به عراق

خدمات شرکت بازرگانی کارا جهت تسهیل امر صادرات کالا به عراق

- اعطای خدمات مورد نیاز به تولیدکنندگان ایرانی
- مطالعه و شناخت بازار کشور عراق جهت صادرات محصول ایرانی
- یافتن خریداران عراقی برای تولیدکنندگان و فروشندگان ایرانی جهت صادرات به کشور عراق
- مذاکرات موثر با خریداران عراقی با استفاده از اطلاعات و آمارهای رسمی
- تعیین قیمت صادراتی کالاهای ایرانی
- معرفی عناوین نمایشگاه های کشور عراق و کمک جهت شرکت یا بازدید
- بازاریابی و فروش کالای ایرانی
- رفع موانع موجود در حمل و نقل با کشور عراق
- کسب اعتبارات و ضمانت پرداخت جهت صادرات به کشور عراق
- جذب سرمایه گزار ایرانی جهت سرمایه گزاریهای بلندمدت و سود دو جانبه
- تسهیل در امور سرمایه گذاری

صادرات کالا به عراق | صادرات به عراق | صادرات به کشور عراق | بازرگانی صادرات به عراق
صادرات کالا به عراق | صادرات به عراق | صادرات به کشور عراق | بازرگانی صادرات به عراق

از آنجا که روابط اقتصادی ما با کشور عراق بسیار مردمی است ما دارای یک ویژگی کاملا متمایز نسبت به روابط سایر کشورهای دنیا با کشور عراق هستیم. به بیان دیگر مبادلات تجاری ما با سایر کشور‌ها عموما توسط تعداد محدودی از تجار و بازرگانان و صنعتگران در حوزه تخصصی همان کشور صورت می‌پذیرد، ولی در خصوص کشور عراق با توجه به داشتن بیش از ۱۴۵۰ کیلومتر مرز مشترک، وجود قریب به ۲۰ گذرگاه و بازارچه رسمی و غیر رسمی مرزی بین دو کشور ایران و عراق، تعداد بسیار زیادی از شهروندان دو کشور اعم از فعالان اقتصادی خرد و کلان، پیله وران، تجار و صنعتگران را درگیر امر تجارت با عراق نموده است که این واقعیت از سویی خود یک فرصت تلقی می‌شود بنابراین باید با شناخت درست و تدابیر صحیح از فرصت‌ها از طریق شرکت بازرگان کارا برای منافع تولیدکنندگان ایرانی بهره برد و تمامی چالشها را به فرصت های طلایی و بهینه ای تبدیل کرد.
لذا، با توجه به اهمیت روابط تجاری دو کشور و به منظور احترام به منافع ملی کشور عراق در راستای اهداف بازسازی و خودکفایی آن کشور، بهبود این روابط با توجه به اقتضائات زمانی و مکانی، ساماندهی دقیق و همه جانبه‌ای را می‌طلبد که با کمک شرکت بازرگانی کارا این امر میسر خواهد بود.

صادرات کالا به عراق | صادرات به عراق | صادرات به کشور عراق | بازرگانی صادرات به عراق
صادرات کالا به عراق | صادرات به عراق | صادرات به کشور عراق | بازرگانی صادرات به عراق

مزایای صادرات به کشور عراق برای تولیدکننده ایرانی

در میان همسایگان ایران، کشور عراق با بازاری مستعد و مشترکات بسیار، مزایا و پتانسیل های بالقوه فراوانی جهت صادرات کالای ایرانی نسبت به کشورهای دیگر را دارد و بالفعل شدن این پتانسیل ها خود می تواند عامل تجارتی پر منفعت و ایده عالی برای هر دو کشور باشد. وجود تاریخی مشترک و مرزهایی طولانی باعث نزدیکی ملت ها با اعتقادات، فرهنگ، دیدگاه و خواست هایی مشابه بوده که همچون پلی ارتباطی بازارهای عرضه و تقاضا را به یکدیگر متصل می نماید.

 

 

مزایای ایجاد روابط تجاری ایران و کشور عراق

- نزدیکی و دسترسی آسان و متقابل برای ایران و کشور عراق
- ارتباط و همکاری مستمر و مستقیم دو دولت، اتاق های بازرگانی و هم چنین داشتن منافع مشترک در منطقه برای هر دو کشور ایران و عراق
- وجود توانمندی های صنعتی در ایران
- سرعت و سهولت در روند معادلات و خدمات پس از فروش
- پایین بودن هزینه های حمل و نقل در حداقل زمان
- وجود پتانسیل های ژئوپلتیکی ایران، واقع شدن در مرکزیت سه قاره و دسترسی به آب های آزاد
در نتیجه کشور عراق بازاری تشنه، ایده آل، نزدیک، در دسترس و قابل کنترل برای تجار ایرانی و محصولات ایرانی می باشد. به همین سبب، اشتراکات بین ایران و کشور عراق خصوصا اقلیم کردستان رابطه ای دوستانه برقرار کرده که تمایل به ارتقا هرچه بیشتر معاملات تجاری در آن دیده می شود. اما رسیدن به این مهم نیازمند تلاش های بی وقفه و شبانه روزی دولت ها و همکاری های هرچه بیشتر بخش های خصوصی می باشد. در غیر این صورت این رقبا هستند که با سرعت بالایشان گوی سبقت را از ما ربوده و بازار کشور عراق را در دست خواهند گرفت .

 

[av_icon_box position='top' boxed='' icon='1' font='entypo-fontello' title='شرکت بازرگانی واردات و صادرات' link='manually,http://tarkhiskara.com/%d8%ae%d8%af%d9%85%d8%a7%d8%aa-%d8%a8%d8%a7%d8%b2%d8%b1%da%af%d8%a7%d9%86%db%8c/' linktarget='_blank' linkelement='' font_color='' custom_title='' custom_content='' color='' custom_bg='' custom_font='' custom_border='']

خدمات بازرگانی ، ترخیص کالا و ثبت سفارش واردات کالا تخصص ماست

شرکت ترخیص کالا و بازرگانی صادرات و واردات ” ترخیص کارا “در تمام حوزه های خدمات بازرگانی، واردات کالا ، صادرات، ترخیص کالا از گمرک و … به ارائه خدمات می پردازد.

شما می توانید برای ثبت سفارش کالا از چین ،  واردات کالا از چین ، واردات از ترکیه ، واردات از آلمان , واردات از ایتالیا  واردات از چین و از سایر کشور ها با ما تماس بگیرید.

برای تماس با کارشناسان شرکت بازرگانی و ترخیص کارا می توانید از طریق شماره های زیر اقدام فرمایید :

۰۲۱۲۲۶۳۹۵۷۹  – ۰۲۱۲۲۶۳۹۵۸۰

[/av_icon_box]

 

عوامل موفقیت شرکت ها و تجار ایرانی حاضر در صادرات به عراق

- شناخت صحیح از فرهنگ، رسوم، علایق، خواسته ها و وضعیت جغرافیایی بازار هدف کشور عراق
- تجزیه و تحلیل، بازاریابی، نوع و میزان نیاز بازار کشور عراق
- عرضه محصولات با کیفیت و قیمت مناسب در زمان های مقرر به مشتری در کشور عراق
- حضور مستمر و فعال در بازار کشور عراق
- ایجاد شبکه های مویرگی و عوامل معتمد فروش در سرتاسر بازار کشور عراق در قالب یک خانواده، تحت مدیریتی واحد در راستای اهداف مشترک برای ایران و کشور عراق

 

صادرات کالا به عراق | صادرات به عراق | صادرات به کشور عراق | بازرگانی صادرات به عراق
صادرات کالا به عراق | صادرات به عراق | صادرات به کشور عراق | بازرگانی صادرات به عراق

آمار کالاهای صادرات ایران به عراق

طبق آخرین آمارهای اعلام شده کشورهای ترکیه، چین، ایران و امریکا بزرگترین کشورهای صادرکننده کالا و خدمات به عراق هستند که در دو سال گذشته سهم رتبه ایران از کشور دوم به کشور سوم تنزل یافته است. هم اکنون بر اساس آمار گمرک جمهوری اسلامی ایران، کشور ما با 6 میلیارد دلار صادرات (مجموع کالا و خدمات) و دارا بودن سهم 14 درصدی از بازار واردات این کشور، رتبه سوم شرکای مهم وارداتی عراق را به خود اختصاص داده است که شاهد کاهش حجم 3 درصدی بوده ایم. همچنین کشورهای هند، امریکا، چین و کره‌جنوبی مهمترین مقاصد صادراتی عراق به شمار می روند. با توجه به اینکه میانگین تعرفه های گمرکی عراق در کل محصولات 0 تا 5 درصد است لذا از مهمترین اقلام کالاهای صادراتی غیر نفتی ایران به کشور عراق را میتوان قند و شکر تصفیه شده، ظروف شیشه ای اوپال، حیوانات زنده، انواع خوراکیها، روغنهای نباتی و حیوانی، انواع نوشابه‌ها و نوشیدنیها، محصولات معدنی، محصولات شیمیایی، محصولات و مواد پلاستیکی، لوازم خانگی، خودرو، انواع پوست و چرم و کیف، چوب و اشیاء چوبی، منسوجات، کاشی، سنگ ساختمانی، سیمان نام برد.

درحال حاضر و با روند سریع و رو به رشد بازار کشور عراق، سیمان، مصالح ساختمانی و قطعات خودرو از اولویتهای بازار کنونی کشور عراق محسوب میشود.

 

راهکارهای پیشنهادی شرکت بازرگانی کارا جهت صادرات کالا به عراق

تنوع گرایی در محصول ایرانی به همراه تولیدی قدرتمند، تلاش در ارتقاء کیفیت و ثبات قیمت ها، انعطاف پذیری در رقابت و آینده نگری، تطابق کیفیت با دیگر رقبا، بسته بندی کالا با رعایت استانداردها، شناخت علایق و نیازهای بازار کشور عراق و پایبندی به تعهدات با حفظ اصول اخلاقی در زمان های مقرر می توانند بصورت راهکارهایی در حل امور صادراتی مثمر ثمر واقع شوند. در این راستا، شرکت بازرگانی کارا با بهره گیری از تجارب بازرگانی و حضور متخصصین مجرب خود، با گردآوری اطلاعات کارآمد و صحیح، تجزیه و تحلیل داده ها، دسته بندی و در نهایت اطلاع رسانی صحیح، کمک به روند توسعه و تسهیل در امر صادرات کالای ایرانی به کشور عراق را دارد.



:: بازدید از این مطلب : 22
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 24 اسفند 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ترخیص کارا

رویه استرداد در گمرک - استرداد حقوق و عوارض واردات در صادرات

استرداد

Drawback

مقدار حقوق و عوارض وارداتی بازپرداخت شده به موجب رویه استرداد.

رویه استرداد

Drawback procedure

 

[av_icon_box position='top' boxed='' icon='1' font='entypo-fontello' title='شرکت بازرگانی واردات و صادرات' link='manually,http://tarkhiskara.com/%d8%ae%d8%af%d9%85%d8%a7%d8%aa-%d8%a8%d8%a7%d8%b2%d8%b1%da%af%d8%a7%d9%86%db%8c/' linktarget='_blank' linkelement='' font_color='' custom_title='' custom_content='' color='' custom_bg='' custom_font='' custom_border='']

خدمات بازرگانی ، ترخیص کالا و ثبت سفارش واردات کالا تخصص ماست

شرکت ترخیص کالا و بازرگانی صادرات و وارداتترخیص کارا “در تمام حوزه های خدمات بازرگانی، واردات کالا ، صادرات، ترخیص کالا از گمرک و … به ارائه خدمات می پردازد.

شما می توانید برای ثبت سفارش کالا از چین ،  واردات کالا از چین ، واردات از ترکیه ، واردات از آلمان , واردات از ایتالیا  واردات از چین و از سایر کشور ها با ما تماس بگیرید.

برای تماس با کارشناسان شرکت بازرگانی و ترخیص کارا می توانید از طریق شماره های زیر اقدام فرمایید :

۰۲۱۲۲۶۳۹۵۷۹  – ۰۲۱۲۲۶۳۹۵۸۰

[/av_icon_box]

 

ترخیص کالا با رویه استرداد در گمرک

رویه گمرکی است که به هنگام صادرات کالا ، باز پرداخت تمام یا قسمتی از حقوق و عوارض وارداتی اخذ شده از کالا یا از مواد موجود در آن کالا یا از موادی که در تولید آن کالا به کار رفته است، پیش بینی می کند در ایران، واژه " استرداد " در موارد زیر به کار می رود:
(1)  هر زمان که صاحبان کالا در رابطه با واردات کالا يا صادرات ، وجوهی بابت حقوق ورودی ، صدوری يا سایر وجوه در جریان تشریفات گمرکی و ترخیص کالا از گمرک ، اضافه بر آنچه باید، پرداخت نموده باشند، و در مقام برگرداندن آن وجوه به حساب خود برآیند ، می بایست درخواستی تحت نام « استرداد » به گمرک تسلیم نمایند، این به آن معنی است که در اثر اشتباه، وجوهی را که نباید، پرداخت نموده و با این عمل می خواهد اشتباه خود را جبران نمايد، البته باید توجه داشت که برای این منظور شرایطی هم لازم است، که اگر جمع نباشد، درخواست استرداد به نتیجه ای منجر نمی شود.
برای مثال به « مرور زمان » در گمرک باید توجه کرد که برای این عمل مهلتی را پیش بینی نموده که طبق ماده ۱۳۷ قانون گمرک مصوب آبان ۱۳۹۰ این مرور زمان شش ماه می باشد.

[caption id="attachment_387" align="aligncenter" width="256"]استرداد | استرداد در گمرک | رویه استرداد | استرداد حقوق و عوارض واردات کالا در صادرات , www.tarkhiskara.com استرداد | استرداد در گمرک | رویه استرداد | استرداد حقوق و عوارض واردات کالا در صادرات[/caption]

(2) بحث « استرداد » به عنوان یک رویه گمرکی در مورد صادرات کالا هایی است که یا:
- به کمک مواد اولیه، و قطعات و لوازمی که قبلا به صورت واردات قطعی به کشور وارد و بابت آنها حقوق ورودی و وجوهی به گمرک پرداخت شده، یا حتی به وسیله سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان وجوهی دریافت شده، تولید، یا فرآوری و آماده سازی شده که برای صادرات معرفی شده است.

  • قبلا وارد کشور شده، و با پرداخت حقوق ورودی متعلقه از گمرک ترخیص شده، ولی بنا به دلایلی عینا برای خروج از کشور معرفی می شود
  • مقررات مربوط به استرداد در ایران طبق مواد ۶۶ تا ۷۰ قانون گمرک مصوب آبان۱۳۹۰ انجام می گیرد.

 



:: بازدید از این مطلب : 29
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 23 اسفند 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ترخیص کارا

 

اظهار کننده کالا - ترخیص کار

Declarant

هر شخصی که اظهار نامه گمرکی را تنظیم می کند یا اظهار نامه به نام او تنظیم می شود.

شخصی است که اظهارنامه گمرکی را تنظیم و امضا می نماید، در نظام جدید (پنجره واحد تجارت فرامرزی) کاربر مجاز دارای نام کاربری و رمز عبور که امضای دیجیتال به او تخصیص داده شده، این عمل را به صورت دوراظهاری انجام می دهد.

اظهار کالا به گمرک

Production of Goods to the Customs

عمل ارائه کالا به مقامات صلاحیت دار گمرکی در محلی که برای تکمیل تشریفات گمرکی تعیین شده یا مورد قبول واقع شده است.

اظهار کالا به گمرک به خودی خود  یکی از تشریفات گمرکی محسوب می شود.

اظهارنامه کالا

Goods Declaration

اظهاری است به شکلی که گمرک مقرر می دارد، که یه وسیله ی آن اشخاص ذی نفع رویه گمرکی را که جهت ترخیص کالا توسط ترخیص کار باید در مورد کالا اعمال شود تعیین و در آن مشخصاتی که گمرک اظهار آن ها را برای اجرای رویه ی گمرکی ضروری می داند قید می کنند.

اشخاص ذی نفع بر حسب کشور مربوط ممکن است، وارد کننده، صادر کننده، صاحب کالا، گیرنده، حمل کننده کالا وغیره یا نمایندگان قانونی آن ها باشند.
اظهارنامه کالا مربوط است به آن قسمت از مراحل ورود کالا، که می خواهند آن را از گمرک با انجام تشریفات گمرکی خارج نموده و در جریان گردش آزاد قرار دهند، یعنی مرحله ای که کالای خارجی ورودی به عنوان « کالای داخلی » خوانده شود، که از آن پس گمرک و مقررات گمرکی، در مورد آن کالا نظارت و مجری نیست، چرا که آنچه قراربوده انجام گرفته است.
توضیح این نکته برای این است که تفاوت بین اظهارنامه ای گوناگون که از صدور کالا از مبدأ تا ترخیص کالا از گمرک مقصد مورد استفاده قرار می گیرد معلوم شود به مراحل زیرتوجه کنید :

 

[av_icon_box position='top' boxed='' icon='1' font='entypo-fontello' title='شرکت بازرگانی واردات و صادرات' link='manually,http://tarkhiskara.com/%d8%ae%d8%af%d9%85%d8%a7%d8%aa-%d8%a8%d8%a7%d8%b2%d8%b1%da%af%d8%a7%d9%86%db%8c/' linktarget='_blank' linkelement='' font_color='' custom_title='' custom_content='' color='' custom_bg='' custom_font='' custom_border='']

خدمات بازرگانی ، ترخیص کالا و ثبت سفارش واردات کالا تخصص ماست

شرکت ترخیص کالا و بازرگانی صادرات و وارداتترخیص کارا “در تمام حوزه های خدمات بازرگانی، واردات کالا ، صادرات، ترخیص کالا از گمرک و … به ارائه خدمات می پردازد.

شما می توانید برای ثبت سفارش کالا از چین ،  واردات کالا از چین ، واردات از ترکیه ، واردات از آلمان , واردات از ایتالیا  واردات از چین و از سایر کشور ها با ما تماس بگیرید.

برای تماس با کارشناسان شرکت بازرگانی و ترخیص کارا می توانید از طریق شماره های زیر اقدام فرمایید :

۰۲۱۲۲۶۳۹۵۷۹  – ۰۲۱۲۲۶۳۹۵۸۰

[/av_icon_box]

 

اظهارنامه گمرکی

Customs Declaration

هر گونه اظهار یا عملی به هر شکل که مورد قبول یا تجویز گمرک باشد و اطلاعات یا جزییات مورد نیاز گمرک را ارائه دهد. این واژه شامل اظهار نامه تنظیم شده از طریق وسایل الکترونیکی می شود. همچنین اقدام لازم از طرف مسافرین را تحت سیستم دو مسیره  ( مسیر سبز و مسیر قرمز ) در بر می گیرد.

انجام تشریفات گمرکی و ترخیص کالا از گمرک مستلزم ارایه اطلاعات مورد نیاز گمرک است که برای این منظور با استفاده از سامانه هوشمند جامع گمرکی در بخش واردات ، صادرات يا ترانزيت با استفاده از شیوه موسوم به « دور اظهاری الکترونیک در وب سایت » اينترنتی گمرکی و انجام عملیات اپراتوری، اقدام به تکمیل فرم اظهارنامه که همان « سند واحد اداری » SAD میباشد، در گام نخست « پیش اظهاری » صورت می گیرد که در نهایت طی این فرایند، اظهار الکترونیکی بعمل می آید.
در نظام جدید عملیات گمرکی روش های دستی، کاغذی تا حد قابل ملاحظه ای کنار گذاشته شده و تا مرحله صدور پروانه گمرکی، جز در مواردی که ارزیابی ملموس کالا یا حضور در گمرک ایجاب نماید، از رفت آمد های زاید و صرف وقت کاسته شده و انتظار می رود ضمن تسهیل در فرایند ترخیص کالا ، دقت و شفافیت مطلوبی نیز به عنوان دستاورد مهم  این روش نو در مسیر تجارت فرامرزی حاصل شود.

اظهارنامه بار

Cargo Declaration

اطلاعاتی است که برای استفاده تجاری، قبل یا در زمان ورود یا خروج وسیله نقلیه ارائه می شود، که حاوی مشخصات لازم برای گمرک در ارتباط با محموله وارد شده یا خارج شده از قلمرو گمرکی است. ماهیت و محتوای اظهارنامه های بار به کار گرفته شده برای وسایط نقلیه، ممکن است در کشورهای مختلف، متفاوت باشد. مشخصات کالا ( بار یا محموله) ممکن است شامل نوع، شماره، علایم و تعداد بسته ها، شرح کالا، وزن ناخالص و نظایر آن باشد. در برخی از کشورها این مشخصات از طریق وسایل الکترونیکی ارائه می شود. اظهارنامه های بار ، اغلب به فهرست کل بار (Cargo manifest ) اشاره دارد. در بعضی موارد اظهارنامه بار یا اظهارنامه محموله نیز گفته می شود. اظهارنامه ی بار ممکن است برای محموله های جداگانه که تحت پوشش اظهارنامه ی بار هستند، ارائه شود.

اظهارنامه محموله بدون توجه به محتويات بسته ها، تنها برای بیان اطلاعاتی در مورد تعداد کالا، با توجه به فهرست بار و بارنامه ها است. و ممکن است بتوان جایگزین مناسب آن را همان " فهرست بار "  موسوم به manifest دانست. البته در اظهارنامه محموله مشخصات وسیله حمل، و حامل نیز نوشته می شود.

 

[caption id="attachment_320" align="aligncenter" width="232"]اظهار کالا و اظهارکننده کالا در گمرک | اظهار کالا | اظهار کننده کالا ترخیص کار اظهار کالا و اظهارکننده کالا در گمرک | اظهار کالا | اظهار کننده کالا ترخیص کار[/caption]

 

اظهارنامه محموله

Freight Declaration

به اظهارنامه بار مراجعه شود.

اظهار نامه ورودی یا اظهارنامه خروجی

Declaration of Arrival or Declaration of Departure

اظهار نامه مورد نیاز که به هنگام ورود یا خروج وسایل نقلیه برای مصارف تجاری توسط شخصی که مسئولیت آن را به عهده دارد ، برای گمرک تنظیم و تهیه شود و حاوی اطلاعات لازم در باره وسایل نقلیه برای مصارف تجاری و سفر آن، بار ، توشه، خدمه یا مسافران وسایل نقلیه باشد.

این نوع اظهارنامه مربوط به وسیله نقلیه ورودی یا خروجی است ، که چه پر يا خالی وارد کشورشون ، یا برای خروج از کشور معرفی شوند و بخواهند مدارکی مثل آنچه برای واردات یا صادرات در بدو امر باید به گمرک تسلیم شود ( مانیفست یا فهرست کل بار ) از گمرک اخذ یا به گمرک تحویل نمایند، اطلاعات مربوط به وسیله حمل، اینکه برای چه مصارفی است ( تجاری یا غیرتجاری )، بار محتوى وسیله حمل به طور اجمال، تعداد و محل انبارها، تعداد خدمه و مسافرحسب مورد ، در آن نوشته میشود و به وسیله فرمانده يا ناخدای وسیله نقلیه امضا و به گمرک تسلیم می شود. (این فرایند میتواند به صورت غیرکاغذی، در فضای مجاز، مشروط به پیاده کردن سامانه متناسب انجام پذیرد.)

 

اظهارنامه عمومی هواپیما

Aircraft General Declaration

اظهارنامه ای است منطبق با مفاد پیوست 9 عهدنامه هواپیمایی کشوری بین المللی ( 1944 شیکاگو). اظهارنامه عمومی هواپیما، سند اصلی است در خصوص ورود یا ترک هواپیما، که حاوی اطلاعاتی درباره ی خود هواپیما واطلاعات اجمالی مربوط  به مسیر پرواز، کارکنان، مسافران و وضع بهداشتی آن است.

اظهارنامه عمومی کشتی

SHIPS GENERAL DECLARATION

اظهار نامه ای است مطابق با مقررات پیوست عهد نامه تسیهیل حمل و نقل دریایی لندن 1965 اظهار نامه عمومی سند اصلی در موقع ورود و خروج است که حاوی اطلاعاتی مربوط به خود کشتی و اطلاعات اجمالی مربوط به بار ، کارکنان کشتی ، مسافرین و سفر می باشد.

اظهار نامه ی توشه

STORES DECLARATION

اسنادی است که جزییات مربوط به توشه را که در وسایط نقلیه حمل می شود ، آنگونه که گمرک مقرر می دارد و باید اداره شود فراهم می کند.

در پیوست عهد نامه در باره تسهیل حمل و نقل بین المللی دریایی 1965 لندن اظهارنامه توشه کشتی پیش بینی می کند به طور معمول توشه های زیر باید با جزییات در اظهارنامه توشه کشتی درج شوند، مواد مخدر برای مصرف پزشکی ، محصولات از تنباکو و آب جو ، مشروبات الکلی ، شراب ، برخی کشور ها مقرر می دارند که برخی یا تمامی این اطلاعات باید در اظهار نامه کشتی درج شود.

 

اظهار در ترخیص کالا از گمرک و ورادات کالا

اظهار نامه مبداء

Declaration of Origin

اظهاری است که به نحو مناسب راجع به مبدا کالا ها در ارتباط با صدور آنها به وسیله سازنده ، تولید کننده ، عرضه کننده ، صادر کننده یا هر شخص ذی صلاح دیگری بر روی سیاهه بازرگانی یا هر سند دیگری مرتبط با کالا صورت می گیرد.

این نوع بیانیه معمولا روی سیاهه بازرگانی در مورد اینکه کالا ساخت کدام کشور به عمل می آید ، يا برای این منظور از فرم خاصی استفاده می شود، ارزش این بیانیه باسند مثل « گواهی مبدا » می باشد گواهی مبدأ یا اظهارنامه مبدأ هرکدام برای مقاصد معینی مورد نظر خریدار ، یا مقامات گمرکی و سایر سازمانهای دولتی در کشور محل واردات کالا است که حسب مورد تقاضا می کنند، و بنا به درخواست آن ها، که البته از طریق خریدار کالا اعلام می شود، فروشنده ملزم می شود، چنین گواهی یا اظهارنامه  ای را  تهیه و با سایر اسنادی که در ثبت سفارش به آنها اشاره می شود برای خریدار ارسال نماید.

اظهارنامه ی گواهی شده مبدا

Certified Declaration of Origin

اظهارنامه ی مبدایی است که به وسیله ی مقام یا سازمانی که مجاز به تصدیق آن است گواهی شده است.



:: بازدید از این مطلب : 32
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 22 اسفند 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ترخیص کارا

با توجه به تغییرات شگرف و روز افزون در حوزه ی تجارت و بازرگانی بین الملل بیش از پیش ضرورت و اهمیت شرکت در دوره های بازرگانی خارجی , آموزش ترخیص کالا از گمرک , آموزش صادرات و واردات , آموزش واردات کالا درک می شود. بازرگان امروز باید نسبت به تغییر قوانین صادرات و واردات و امور ترخیص کالا و تشریفات گمرکی آگاهی یابد. راه حل موردی توصیه شده توسط مدیران بازرگانی کارا در خصوص مشاوره بازرگانی خارجی مشاوره واردات , صادرات  و مشاوره بازاریابی صادراتی می باشد.

 

مشاوره بازرگانی خارجی,مشاوره واردات , صادرات,آموزش بازرگانی خارجی,آموزش ترخیص کالا از گمرک

مشاوره بازرگانی خارجی,مشاوره واردات , صادرات,آموزش بازرگانی خارجی,آموزش ترخیص کالا از گمرک

 

مشاوره واردات , صادرات

در بازار رقابتی امروز شرکت های بازرگانی که به دنبال واردات و صادرات محصولات خود به بازارهای داخل یا خارج از کشور می باشند باید گزینه های بسیار بیش تری را در مقایسه با گذشته ارزیابی کنند و با استفاده از اطلاعات بیش تری تصمیم گیری نمایند. تفاوت های فرهنگی و ابتکارات پیچیده باعث شده تا تجارت جهانی چالش بیش تری داشته باشد. امروزه انسان ها در جهانی زندگی می کنند که برای انجام هر شغلی و کسب درآمد از آن به علم و تخصص کافی در زمینه های مختلف نیازمندند.

اما کسب تجربه و دانش در هر زمینه ای نیازمند صرف زمان، انرژی و هزینه فراوان می باشد و این کار از عهده اکثر افراد خارج می باشد. به همین دلیل بازرگانان و سایر افرادی که به نحوی با امور بازرگانی در ارتباط هستند می تواند به جای صرف این زمان ها از دانش و تجربه کسانی که در این زمینه متخصص هستند بهره برده و با دریافت مشاوره بازرگانی خارجی , مشاوره واردات و صادرات از آن ها در زمینه های مختلف بازرگانی بین الملل آگاهی لازم را کسب نمایند و با آموزش تجارتکه این متخصصین ارائه می دهند در زمان بسیار کم تری در مسیر درست کاری قرار بگیرند و امور بازرگانی را با حداقل خطا انجام دهند.

 

مشاوره بازرگانی خارجی

مشاوره بازرگانی به بهبود بهره وری عملکرد شرکت های بازرگانی و بازرگانان کمک می کند. ارائه مشاوره بازرگانی خارجی واردات و صادرات کاری تخصصی می باشد و از اهمیت بالایی برخوردار است به نحوی که تنها شرکت های آمریکایی در سال ۱۹۹۷ بیش از ۱۲ میلیارد دلار صرف دریافت مشاوره بازرگانی کرده اند. مشاور بازرگانی خوب می تواند به عنوان یک کاتالیزور در کسب و کار عمل می کند و زمانی که تجارت با تغییراتی رو به رو شود می تواند به صاحبین مشاغل و بازرگانان دیدگاه های جدیدی ارائه دهد و آن ها را در انتخاب مسیر موفقیت یاری نماید.

کار تمامی مشاوران بازرگانی ارائه مشاوره می باشد. اما چیزی که مشاور خوب را از مشاور بد تفکیک می کند دانش تخصصی در خصوص موضوعات تجارت و بازرگانی مشاوره می باشد. داشتن اطلاعات به روز و دقیق در حوزه تجارت، تفکر منطقی و تحلیل درست مسائل از توانمندی های یک مشاور قوی در حوزه بازرگانی خارجی و تجارت می باشد. شرکت بازرگانی ترخیص کارا با داشتن مشاوران متخصص در زمینه بازرگانی و خدمات مشاوره بازرگانی خارجی , برگزاری دوره های آموزشی تجارت و بازرگانی بین الملل را ارائه می دهد. متخصصان کسب و کار این شرکت بازرگانی موضوعات مورد مشاوره را تجزیه و تحلیل می کنند و راه حل های منطقی، قانونی و دست یافتنی را به بازرگانان جهت نیل به اهدافشان ارائه می نمایند.

اما برای بسیاری از بازرگانان و شرکت های صادرات و واردات ممکن است این سوال پیش آید که یک مشاور بازرگانی چه کاری انجام می دهد و چه زمانی دریافت مشاوره بازرگانی ضروری می باشد؟

در پاسخ به این پرسش می توان دلایل زیر را بررسی کرد که چرا یک کسب و کار به مشاوره بازرگانی و در بسیاری از موارد آموزش بازرگانی بین الملل احتیاج دارد:

  • مشاوره واردات و مشاوره صادرات : نیاز به تخصص و مهارت در امر واردات یک بازار وارداتی و یا ورود و یا نفوذ به یک بازار صادراتی خاص
  • مشاوره بازرگانی خارجی : شناسایی مشکلات و پیچیدگی های موجود در بازرگانی خارجی و تهدید های موقعیت یک سرمایه گذاری
  • آموزش تجارت و بازرگانی بین الملل , دوره های آموزش بازرگانی در محل شرکت و آموزش واردات کالا به تیم واحد بازرگانی و دوره آموزش ترخیص کالا از گمرک برای کارمندان واحد ترخیص : تکمیل تیم کارکنان موجود در واحد بازرگانی خارجی و یا واحد بازاریابی و صادرات یک شرکت بازرگانی یا یک شرکت تولیدی
  • مشاوره بازرگانی خارجی در خصوص تغییرات قوانین واردات و صادرات و ترخیص کالا , روی غلطک انداختن کار هنگام مواجه با تغییرات در تجارت و بازرگانی بین الملل
  • مشاوره ترخیص کالا و مشاوره واردات و صادرات و ارائه واقعیات با شرکت در دوره های آموزش بازرگانی
  • تعلیم و آموزش بازرگانی خارجی و آموزش واردات و صادرات به کارکنان شرکت های بازرگانی و تولیدی
  • حذف برخی کارکنان و موقعیت های شغلی اضافی در سازمان در صورت لزوم
  • با نگرش بر صادرات و آموزش بازاریابی صادراتی و تامین مستقیم مواد اولیه و تجهیزات با استفاده از آموزش واردات کالا از منابع اصلی در خارج از کشور احیای یک سازمان و جلوگیری از هدر رفت منابع شرکت های بازرگانی و تولیدی
  • ایجاد کسب و کار جدید در کنار شرکت مادر , بسیاری از شرکت های تولیدی و بازرگانی با توجه به روابط مناسب ایجاد شده ضرورت کسب منفعت از طریق ایجاد کسب و کار جدید را به صورت عمدتا همگون و در برخی از موارد ناهمگون از طریق مشاوره بازرگانی خارجی در واردات و صادرات دریافته اند و فرصت های بسیار جدیدی را کسب نموده اند.

مشاوره بازرگانی در گام اول به دنبال کشف اهداف صاحبین مشاغل می باشد تا بتواند مشتریان و بازار هدف را به درستی شناسایی نماید. یک مشاور بازرگانی خوب در این مرحله زمان زیادی را صرف می کند و با هیات مدیره و کارکنان دیدار کرده و حتی امور مالی شرکت و بازرگان را تجزیه و تحلیل می کند تا جزئیات فعالیت کاری را برای رسیدن به هدف شناسایی کند.

دریافت مشاوره بازرگانی خارجی و شرکت در دوره های آموزشی تجارت و بازرگانی می تواند به شرکت های بازرگانی واردات و صادرات در زمینه تعیین استراتژی، برنامه ریزی و حل مشکلات کمک کند و دانش تجاری و مهارت های بازرگانی بین المللی آن ها را به روز و تکمیل نماید. آموزش تجارت بسیار گسترده بوده و شامل تمامی مراحلی که یک بازرگان یا شرکت بازرگانی برای واردات یا صادرات کالا و محصول انجام می دهد می باشد.

شرکت های وارد کننده کالا با دریافت مشاوره بازرگانی می توانند درک بهتری از بازار هدف خود داشته باشند و با آموزش تجارت در خصوص تحقیقات بازار و تحقیقات بازاریابی محصول مناسب بازار هدف خود را وارد نمایند. همچنین آموزش صادرات و واردات و دوره های آموزشی بازرگانی آن ها را با رقبای بالقوه و بالفعل آشنا می کند و با شناخت نقاط قوت و ضعف می توانند تهدیدهای موجود را به فرصت تبدیل کنند.

اما اگر بخواهیم از مزایای آموزش تجارت صحبت کنیم می توان به افزایش تخصص و کسب درآمد های بالقوه بازرگانی از حوزه بازاریابی صادراتی و واردات کالا با حداقل ریسک منطبق بر نیاز بازار خدف اشاره نمود. دوره تجارت و بازرگانی بین الملل نه تنها دانش و اطلاعات یک شخص یا شرکت را افزایش می دهد بلکه به شدت درآمدهای شرکت های بازرگانی و بازرگانان را افزایش می دهد. برای وضوح بیش تر موضوع به برخی سر فصل هایی که در این دوره ها آموزش داده می شود اشاره کرده ایم.

 

مشاوره بازرگانی خارجی , مشاوره واردات , صادرات , آموزش بازرگانی خارجی , دوره های بازرگانی خارجی

مشاوره بازرگانی خارجی , مشاوره واردات , صادرات , آموزش بازرگانی خارجی , دوره های بازرگانی خارجی

 

دوره های بازرگانی خارجی

دوره های آموزش بازرگانی خارجی از مرحله ی آموزش دریافت کارت بازرگانی، دریافت کد اقتصادی، آموزش ثبت شرکت و اظهار نامه شرکت، ثبت و دریافت پلمب دفتر تجاری آغاز می شود و در فرآیند آموزش بازرگانی بین الملل شامل آموزشثبت سفارش کالا , آموزش سامانه جامع تجارت و آموزش سامانه ثبتارش می شود. آموزش صادرات و واردات از مهم ترین بخش های آموزش بازرگانی به شمار می آید و خود شامل دوره های آموزشی بازاریابی صادراتی و آموزش واردات کالا وآموزش ترخیص کالا و همچنین نحوه شناسایی کد تعرفه کالا ها و محاسبه حقوق و عوارض ورودی آن ها در ترخیص کالا از گمرک و ارائه مطالب مفید در خصوص حمل و نقل بین المللی کالا و حواله ارزی به صورت دریافت ارز مبادله ای و گشایش اعتبار اسنادی می باشد.

خدمات مشاوره بازرگانی خارجی و داخلی شرکت بازرگانی ترخیص کارا می تواند ریسک کسب و کار شما را کاهش دهد و نتیجه ارزیابی های مشاوران این شرکت اغلب باعث ایجاد مزیت رقابتی برای مشتریان می شود چرا که قدرت انطباق پذیری آن ها در دنیای پرطلاتم تجارت بیش تر خواهد شد.

تخصص شرکت بازرگانی کارا و دانش مخصوص آن در زمینه واردات، صادرات و ترخیص کالا و همچنین درک صحیح مشاوران این مجموعه از مسائل مربوط به تجارت و قوانین و مقررات تاثیر گذار بر کسب و کار شما؛ می تواند کمک شایانی به کاهش ریسک شما بنماید. با مشاوره بازرگانی و آموزش تجارت شما می توانید به خوبی تجارب فعلی شرکت خود را تجزیه و تحلیل کنید و فرصت ها و تهد ها را در سه حوزه اصلی شناسایی کنید:

  • مشاوره سازگاری: به واسطه همکاری نزدیک بازرگانی کارا با سازمان های دولتی مجاور با امور بازرگانی این مجموعه از هر گونه تغییر یا اصلاح قوانین تجارت اطلاع داشته و آن را در اختیار مشتریان خود قرار می دهد.
  • مشاوره تعرفه: شرکت بازرگانی کارا شما را در طراحی فرایندهای کسب و کارتان کمک می کند تا شرکت شما بتواند به راحتی با مقررات و تعرفه های تغییر یافته سازگار شود. در چشم انداز تجارت بین المللی که به سرعت در حال تحول است، می توان موفقیت را برای کسب و کار شما در نظر گرفت.
  • مشاوره تجارت: این که شما در مرزهای ایران، خاور میانه، جنوب شرقی آسیا، اروپا و یا کشورهای مهم آسیایی همچون چین و اقیانوس آرام تجارت می کنید، ما می توانیم به شما در درک موافقت نامه های تجاری دو جانبه و چند جانبه و پروسه های مربوطه کمک نماییم تا بتوانید عملیات خود را بر اساس آن برنامه ریزی کنید.

علاوه بر این، شما با دریافت آموزش بازرگانی و مشاوره بازرگانی و آموزش ترخیص کالا از گمرک می توانید پایه ای برای ایجاد یک برنامه تجاری موفق را بنا نمایید.

مشاوره بازرگانی خارجی | مشاوره واردات , صادرات | آموزش بازرگانی خارجی | آموزش ترخیص کالا از گمرک | دوره های بازرگانی خارجی

مشاوره بازرگانی خارجی | مشاوره واردات , صادرات | آموزش بازرگانی خارجی | آموزش ترخیص کالا از گمرک | دوره های بازرگانی خارجی

مشاوره بازرگانی خارجی | مشاوره واردات , صادرات | آموزش بازرگانی خارجی | آموزش ترخیص کالا از گمرک | دوره های بازرگانی خارجی



:: بازدید از این مطلب : 26
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 21 اسفند 1396 | نظرات ()