نوشته شده توسط : ترخیص کارا

واردات کالا و ترخیص کالای وارداتی توسط ترخیص کار گمرکی

[caption id="attachment_4202" align="alignnone" width="600"]واردات کالا و ترخیص کالای وارداتی توسط ترخیص کار گمرکی واردات کالا و ترخیص کالای وارداتی توسط ترخیص کار گمرکی[/caption]

در این مقاله سعی داریم نکات مهم در رابطه با واردات کالا و ترخیص کالای وارداتی توسط ترخیص کار گمرکی را بیان نماییم.

[av_icon_box position='top' boxed='' icon='1' font='entypo-fontello' title='شرکت بازرگانی واردات و صادرات' link='manually,http://tarkhiskara.com/%d8%ae%d8%af%d9%85%d8%a7%d8%aa-%d8%a8%d8%a7%d8%b2%d8%b1%da%af%d8%a7%d9%86%db%8c/' linktarget='_blank' linkelement='' font_color='' custom_title='' custom_content='' color='' custom_bg='' custom_font='' custom_border='']

خدمات بازرگانی ، ترخیص کالا و ثبت سفارش واردات کالا تخصص ماست

شرکت ترخیص کالا و بازرگانی صادرات و وارداتترخیص کارا “در تمام حوزه های خدمات بازرگانی، واردات کالا ، صادرات، ترخیص کالا از گمرک و … به ارائه خدمات می پردازد.

شما می توانید برای ثبت سفارش کالا از چین ،  واردات کالا از چین ، واردات از ترکیه ، واردات از آلمان , واردات از ایتالیا  واردات از چین و از سایر کشور ها با ما تماس بگیرید.

برای تماس با کارشناسان شرکت بازرگانی و ترخیص کارا می توانید از طریق شماره های زیر اقدام فرمایید :

۰۲۱۲۲۶۳۹۵۷۹  – ۰۲۱۲۲۶۳۹۵۸۰

[/av_icon_box]

الف) مفروضات

-شرکت «الف» با ارایه پیش فاکتور A برای ۱۰۰۰ دستگاه تلفن همراه به ارزش هر دستگاه ۴۰CIF دلار ثبت سفارش نموده است.

- بعد از ورود کالا با ارایه اسناد (پیش فاکتور A و فاکتور B و اسناد حمل،
قبض انبار و غیره) و اظهارنامه به گمرک کالا را اظهار می نماید. (نرخ هر دلار فرض می شود ۲۵ / ۰۰۰ ریال) فاکتور عینا منطبق با پیش فاکتور است.

- بعد از ارزیابی معلوم می گردد کالای موجود ۱۰/۰۰۰ دستگاه تلفن همراه می باشد.

- با توجه به این اطلاعات و نرخ حقوق ورودی تلفن همراه (فرض میکنیم۱۰ درصد است):

1-حقوق ورودی اظهار شده:

ریال ارزش گمرکیc.v)1/000/000/000)=(دلار) ۴۰* (ریال)pcs)1000*25/000)

100/000/000/000 حقوق ورودی=R)10%*(c.v)1/000/000/000)

2- حقوق ورودی استنباط شده بر اساس کالای موجود ( ۱۰/۰۰۰ عدد):

ریال ارزش گمرکیc.v)1/000/000/000)=(دلار) ۴۰* (ریال)pcs)1000*25/000)

100/000/000/000 حقوق ورودی استنباط شده=R)10%*(c.v)1/000/000/000)

1/000/000/000-100/000/000=900/000/000 مابه تفاوت حقوق ورودی

ملاحظه می شود که:| کالای مجازی (تلفن همراه با کد معین به ارزش کل 1/000/000/000ریال (برای ۱۰۰۰ دستگاه به گمرک اظهار شده است در حالی که ارزش کالا10/000/000/000 ریال (برای 10/000 دستگاه) است.

ب) مطلوبست تعیین وضعیت کالا از لحاظ اینکه طبق قانون گمرک تخلف محسوب می شود با قاچاق گمرکی؟ همچنین وضعیت اسناد (پیش فاکتور و فاکتور از لحاظ درست بودن، نادرست و یا خلاف واقع بودن.
ج) حل مسئله
گزینه اول: کالای اظهار نشده، ضمن کالای اظهار شده ای که هم از لحاظ تعداد و هم میزان حقوق ورودی متعلق، نه برابر کالای اظهار شده است، یعنی9/000دستگاه تلفن همراه اظهار نشده و در نتیجه 900/000/000 ریال حقوق ورودی نادیده گرفته شده است.

با این حال چون کالای اظهار نشده از نوع کالای اظهار شده می باشد، مشمول قاچاق گمرکی نخواهد بود.

نکات مهم

1-اگر از کالای معینی که محموله کالای وارداتی را تشکیل می دهد فقط بخشی در اظهارنامه درج شده باشد و حقوق ورودی آن بخش محاسبه و اظهار شود، این عمل یک تخلف گمرکی است، نه قاچاق گمرکی

2-اگر بخشی از کالای معین اظهار شده باشد و بخشی اظهار نشده و بخواهند با همین اظهار همه کالا را از گمرک مرخص نمایند، تفاوتی ندارد که همه کالا در اسناد پیوست اظهارنامه مذکور باشد و یا فقط همان بخش اظهار شده، در هرحال قاچاق محسوب نمی شود (هردو بخش یک گد و نرخ حقوق ورودی یکسان دارند

3-منظور از قید عبارت «کالای معین» یعنی کالا با یک کد هشت رقمی و نرخ حقوق ورودی یکسان می باشد.

گزینه دوم: محموله موضوع پیش فاکتور A و فاکتور ۱۰۰۰B دستگاه تلفن همراه در سه بسته نشان میدهد. قبض انبار صادر شده هم سه بسته را نشان

می دهد. در اظهارنامه تسلیمی در محل درج مشخصات بسته ها و کالا
خانه ۳۱) تعداد بسته با عدد یک مشخص شده است، ولی هرسه بسته مورد ارزیابی ملموس قرار گرفته است. وضعیت بسته ها به این شرح است:

- یک بسته ۱۰۰۰ دستگاه تلفن همراه

- یک بسته ۴۰۰۰ دستگاه تلفن همراه

- یک بسته ۵۰۰۰ دستگاه تلفن همراه

اظهار کالا به شرح موصوف قاچاق محسوب نخواهد شد، تخلف هم نمی باشد.

نکات مهم:

1-وقتی یک بسته از سه بسته در اظهارنامه ذکر می شود، حتی اگر با قید عددا | در اظهارنامه یا عبارت «یک بسته از سه بسته» بوده باشد در هنگام ارزیابی یک بسته ای را که ۱۰۰۰ دستگاه می باشد با اظهارنامه تسلیمی باید پذیرفت و برای دو بسته دیگر باید قبض انبار تفکیکی صادر شود. قید نشدن تعداد اضافی در اسناد و برعکس قيد عدد ۱۰۰۰ دستگاه با توجه به هم نوع بودن کالا موجب تلقی قاچاق نمی شود.
مدلول بند «ج» ماده ۱۱۳ قانون گمرک و ماده ۶۰ آیین نامه گمرک)

2-صاحب کالا یا نماینده قانونی او می تواند برای محموله موضوع یک قبض انبار متعلق به خود در صورتی که بیش از یک بسته باشد در چند نوبت اظهارنامه های متعدد تنظیم و تسلیم نماید. (مدلول قسمت نخست ماده ۶۰ آیین نامه گمرک)

3-گمرک موظف است در هنگام پذیرش اظهارنامه تعداد بسته ها را که در قبض انبار یا ترخيصه نوشته شده با بارنامه تطبیق داده و آن را با تعدادی که در اظهارنامه (در خانه ۳۱) نوشته می شود مقایسه نماید تا دقیقا معلوم شود اظهارنامه تسلیمی برای یک بسته است یا سه بسته. ولی عدم توجه گمرک موجب نمی شود تا بعدا موضوع را با قاچاق یا تخلفات گمرکی ربط دهند.

4-در مورد اظهار کالا با توجه به گزینه دوم: قاچاق منتفی است، زیرا کالای اضافی صرف نظر از اینکه در اظهارنامه با قید یک بسته با عددا در محل مشخصات بار مشخص شده است، کالای همنوع می باشد. تخلف محسوب نمی شود، چون اظهارنامه برای یک بسته به تعداد ۱۰۰۰ دستگاه تنظیم شده است و اتفاقا محتوی یک بسته از سه بسته ۱۰۰۰ دستگاه تلفن همراه است.

5-عدم ذکر تعداد کل کالای سه بسته در اسناد تسلیمی هم با توجه به هم نوع بودن کالا موجب نمی گردد که کالای اظهار شده را قاچاق محسوب نمایند مخصوصا وقتی که کالای اظهار شده برای یک بسته هزارتایی (از سه بسته) تنظیم شده است.

گزینه سوم: پیش فاکتور و فاکتور تسلیمی را نمی توان به عنوان سند خلاف واقر یا سند نادرست محسوب نمود.

نکات مهم

با توجه به تعریف سند خلاف واقع در قسمت اخیر بند «ح» ماده ۱۱۳ قانون گمرک به شرح:
ح: ... منظور از اسناد خلاف واقع اسنادی است که در آن خصوصیات کالایی ذکر شده باشد که با جنس و خصوصیات کالای اظهار شده تطبيق ننماید و یا جعلی باشد.» ملاحظه می شود تعداد کالا ارتباطی با خصوصیات کالا (نوع جنس و خصوصیاتی که آن را از غیر خودش قابل تمیز می گرداند) ندارد. جعلی هم نیست.

با توجه به اینکه نوع جنس و خصوصیات کالا در بحث اسناد خلاف و اسناد ] نادرست مطرح می باشد، نه تعداد با ارزش و همانند، از این رو اسناد پیوست نادرست، هم محسوب نمی شود، بلکه به خودی خود صحیح است، یعنی برای ۱۰۰۰ دستگاه موضوع یک بسته صدق می کند.

گزینه چهارم: اسناد خریدی که در آن نام و نوع کالا درست باشد (یعنی با کالای موجود در گمرک مطابقت نماید)، ولی تعداد، مقدار، وزن و ارزش مندرج

در آن با کالای موجود در گمرک متفاوت باشد، به خودی خود سند درستی محسوب می شود، به عبارت دیگر نباید چنین سندی را خلاف، نادرست یا مجعول خواند.

سند خریدی که فروشنده معین آن را صادر می کند و قابلیت تأييد از سوی مراجع صلاحیت دار را در مبدأ دارد، (مثلا سیاهه کنسولی) و خریدار هم مندرجات آن را از لحاظ ارزش صادراتی، مقدار و تعداد و همانند مطابق سفارش خود می داند، اگر در گمرک ارزش گذاری شود و ارزش آن را بیشتريا کمتر اعلام نمایند تأثیری در ماهیت سند ندارد، یعنی سند کماکان درست است. بنابراین نمی توان آن را خلاف یا نادرست نامید.

سند خلاف وقتی است که نام و خصوصیات کالا مغایر با کالای موجود در گمرک باشد.



:: بازدید از این مطلب : 56
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 14 تير 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ترخیص کارا


محصول از گمرک بندر انزلی در سراسر مرز و بوم کشور ایران گمرک های مختلفی وجود دارد که در امر واردات و صادرات بسیار فعال می باشند . گمرک بندر انزلی والا ترین و فعال ترین گمرک شمال مملکت در حاشیه جنوبی دریای خزر می باشد . این گمرک به استدلال موقعیت جغرافیایی و نزدیکی به بنادر دارای اهمیت روسیه، ترکمنستان و آذربایجان از اهمیت خاصی برخوردار میباشد . ترخیص محصول از گمرک بندر انزلی با توجه به مشخصه های این بندر و حجم بار وارد شده به وسیله کمپانی های بازرگانی واردات و صادرات کشورهای همسایه، از اهمیت فراوانی برخوردار می باشد .

خرید عمده از چین


خرید کالا از چین


خرید کالا از خارج
خرید مستقیم از چین
سایت خرید از چین
سایت های خرید از چین
سفارش کالا از چین
سفر به چین برای تجارت
خرید از چین
خرید در چین
تجارت با چین
تجارت چین
سفارش کالا از چین


کالا از گمرک بندر انزلی
گمرک بندر انزلی بیش تر گمرک فله ای می باشد و بر اساس آخری آمار به دست آمده از گمرک جمهوری اسلامی جمهوری اسلامی ایران در پنج ماه نخست سال ۱۳۹۵ بیش از ۱۱۵ میلیون تن واردات کالا به این گمرک چهره گرفته می‌باشد که از نظر قیمت متساوی بیش از ۷۶۰ میلیون دلار می باشد .

این حجم واردات متاع به گمرک بندر انزلی سبب گردیده تا در این مدت هنگامی گمرک انزلی درجه سوم (از نظر حجم واردات) را در در میان گمرکات جمهوری اسلامی ایران داشته باشد . به عبارتی ۹ درصد حجم واردات و ترخیص محصول از بندر انزلی فیس گرفته است . از مزایای گمرک بندر انزلی می بضاعت و توان به مسافت ۳۵ کیلومتری آن تا فرودگاه بین المللی و دسترسی های زمینی به سایر استان های سرزمین اشاره کرد . همچنین این بندر به تبارک ترین ذخایر نفت و گاز دریای خزر مضاعف نزدیک بوده که خود امتیاز ویژه ای برای این بندر محسوب می شود .

ترخیص کاران و حق العمل کار گمرکی شرکت بازرگانی ترخیص کارا که در این گمرک کار می نمایند به کارها ترخیص احاطه کامل داشته و کالاها را در قلیل ترین بازه زمانی و شایسته ترین کیفیت ترخیص نموده و در اختیار صاحب جنس قرار می دهند . مساحت این بندر ۱۴ هزار و ۲۰۰ متر مربع بوده و مجهز به انبار مسقف برای کالاهای فله و غلات، انبار هانگار برای محموله های جنرال کارگو غلات، انبار کانتینری TEU و انبار روباز برای محموله های جنرال کارگو می باشد که در مجموع مساحت این انبارها ۲۲ هزار و ۱۵۱ مترمربع می باشد .

بندر انزلی دارنده ۱۰ اسکله به عمق ۵٫۵ متر بوده که برای کاربری های متفاوت همانند آهن آلات، کانتینری، چوب، مواد نفتی و سرویس ها بازرگانی پباده سازی گردیده اند . همان گونه که بیان شد، نزدیک بودن گمرک انزلی به بنادر روسیه سبب گردیده تا بیش ترین میزان واردات فرآورده به گمرک بندر انزلی از روسیه باشد . بر مبنا آمار ارائه شده از گمرک در نصفه ابتدا سال ۱۳۹۵ بیش ترین میزان واردات و ترخیص متاع در گمرک انزلی از روسیه بوده می‌باشد به صورتی که ۳۹ درصد واردات (از لحاظ حجمی) مساوی ۶۳ درصد قیمت دلاری واردات به این گمرک از روسیه صورت گرفته است .

جذاب می‌باشد بدانیم که در گمرک انزلی پس از روسیه، بیش ترین اندازه واردات از امارات متحده عربی بوده می باشد که ۱۹ درصد حجم واردات و ترخیص جنس از گمرک بندر انزلی از امارات فیس گرفته هست که از نظر بها دلاری هم اندازه ۳۵ درصد می باشد . کمپانی ترخیص کارا به صورت رشته ای به ترخیص مال از گمرک بندر انزلی اقدام نموده و بوسیله ترخیص فعالیت و کارگزار گمرکی و کارآزموده خویش تشریفات گمرکی را جهت ترخیص فرآورده به سرانجام می رساند . از آن جا که امور ترخیص یک تخصص فن ای می باشد به تجار و کمپانی های تولیدی و شرکت های بازرگانی صادرات و واردات پیشنهاد می شود که امور ترخیص جنس را به دست ترخیص کاران این کمپانی بسپارند تا پروسه واردات و ترخیص به نحو احسن فیس پذیرد . همینطور تجار با دریافت مشاوره بازرگانی از متخصصان شرکت بازرگانی کارا در موضوع ی صادرات و واردات می توانند با اطمینان بیش تری عمل های خویش را انجام دهند .



:: بازدید از این مطلب : 56
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 13 تير 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ترخیص کارا

حل اختلاف بین گمرک و اظهار کننده کالا در ترخیص کالا از گمرک توسط ترخیص کار گمرکی

[caption id="attachment_3913" align="aligncenter" width="305"]ترخیص کالا از گمرک | ترخیص کار گمرکی | گمرک | اظهار کننده کالا | ترخیص کالا ترخیص کالا از گمرک | ترخیص کار گمرکی | گمرک | اظهار کننده کالا | ترخیص کالا[/caption]

در این مقاله توسط بازرگانی ترخیص کارا راه های حل اختلاف بین گمرک و اظهارکننده کالا در خصوص ترخیص کالا از گمرک توسط ترخیص کار گمرکی را برای شما بیان می کند.

 

اختلاف تعرفه گمرکی (کد هشت رقمی - HS CODE )

اختلاف تعرفه یا کد هشت رقمی، (غیر از موارد قاچاق) منجر به اخد التفاوت و جریمه از ۱۰ درصد تا صددرصد مابه التفاوت می شود. اگر ما به التفاوت از ۵۰ درصد آنچه اظهار شده بیشتر باشد، میزان جریمه، حداقل ۵۰ درصد و حداکثر صددرصد مابه التفاوت است.

اختلاف تعرفه را نباید ناشی از تفاوت نرخ تعرفه یا یکسان نبودن نرخ حق بودن نرخ حقوق ورودی بین دو کد هشت رقمی دانست.

نظام طبقه بندی در اصل، بدون توجه به نرخ حقوق ورودی، براساس قاعده و اصول معینی متناسب با نوع و خواص مواد و کاربرد کالاها، برای هر کالا یا گروهی از کالاها جایگاه مناسبی تحت عنوان کد کالا تعیین نموده است. کشورهایی که از این نظام طبقه بندی پیروی می کنند بر حسب ملاحظات و سیاست های مالی، اقتصادی، حمایتی و مالیاتی خود در مقابل هرکد یک نرخ یا مأخذ به عنوان حقوق گمرکی یا حقوق ورودی و مانند این ها قرار می دهند.

در ایران بین بالغ بر ۵۰ درصد کدهای هشت رقمی دارای نرخ های برابرند. مثلا ۴ درصد، ۱۰ درصد، ... با این وجود اختلاف در طبقه بندی در میان کدهای هشت رقمی با مأخذ برابر به لحاظ آماری وجود دارد، بدون اینکه ماخذ آن ها تفاوتی نماید. شرایط ورود و الزامات قانونی کدهای هشت رقمی نیز الزاما یکی نیست و همین امر موجب اختلاف است که سهوا یا عمدا از سوی اظهارکننده کالا رخ می دهد.

ممکن است تعرفه یا کد هشت رقمی اظهار شده با مأخذ مثلا ۳۰ درصد حقوق ورودی باشد، ولی گمرک کد دیگری را تعیین نماید که مأخذ پایین تری دارد (مثلا ۱۰ درصد)، ولی شرایط ورود متفاوت باشد یا الزامات قانونی یکسان نباشد.

  • شرایط ورود مثل (غیرمجاز، یا ممنوعیت، یا مستلزم اخذ مجوز).
  • الزامات قانونی مثل (استاندارد اجباری، گواهی بهداشت، ایمنی کالا).

 

[av_icon_box position='top' boxed='' icon='1' font='entypo-fontello' title='شرکت بازرگانی واردات و صادرات' link='manually,http://tarkhiskara.com/%d8%ae%d8%af%d9%85%d8%a7%d8%aa-%d8%a8%d8%a7%d8%b2%d8%b1%da%af%d8%a7%d9%86%db%8c/' linktarget='_blank' linkelement='' font_color='' custom_title='' custom_content='' color='' custom_bg='' custom_font='' custom_border='']

خدمات بازرگانی ، ترخیص کالا و ثبت سفارش واردات کالا تخصص ماست

شرکت ترخیص کالا و بازرگانی صادرات و وارداتترخیص کارا “در تمام حوزه های خدمات بازرگانی، واردات کالا ، صادرات، ترخیص کالا از گمرک و … به ارائه خدمات می پردازد.

شما می توانید برای ثبت سفارش کالا از چین ،  واردات کالا از چین ، واردات از ترکیه ، واردات از آلمان , واردات از ایتالیا  واردات از چین و از سایر کشور ها با ما تماس بگیرید.

برای تماس با کارشناسان شرکت بازرگانی و ترخیص کارا می توانید از طریق شماره های زیر اقدام فرمایید :

۰۲۱۲۲۶۳۹۵۷۹  – ۰۲۱۲۲۶۳۹۵۸۰

[/av_icon_box]

 

 

شرح مقابل کدهای (تعرفه های سیستم طبقه بندی HS، در خصوص بسیاری از اقلام به صورت کلی مثلا به شرح زیر باشد:

کد کالا:۲۹۳۵

شرح کالا:سولفون آمیدها

این شرح کلی، خود زیرمجموعه گسترده ای دارد که باز هم ممکن است در جدول ضمیمه کتاب مقررات صادرات و واردات چندتای آنها را نامبرده باشند (به صورت کدهای هشت رقمی)، مثلا استارولامیدها، فاموتیدین، سولفامتوکسازول، ولی نام بردن تمام ترکیبات شیمیایی تحت عنوان کلی "سولفون امیدها" امکان پذیر نبوده و لازم هم نیست که زیر مجموعه کلی را که به صدها قلم بالغ می شود نامبرد. آنچه مسلم است کسی که در کار تولید، واردات ، عرضه یا صادرات ترکیبات سولفون امیدها می باشد، شناخت مواد دارد و می داند که چه اقلامی را باید در ذیل کد ۲۹۳۵ طبقه بند باشد، شناخت دقیق از این ۲۹۳۵ طبقه بندی نماید.

شناخت درست از کالا راه دستیابی به کد صحیح کالا در هر نظام طبقه بندی از جمله نظام طبقه بندی HS می باشد.

یادداشت های توضیحی تفسیر طبقه بندی، افزون بر دانش واردکنندگان کالا از لحاظ شناخت، منبع خوبی برای طبقه بندی است.

جدول تعرفه مبتنی بر سیستم طبقه بندی HS که ضمیمه کتاب مقررات صادرات و واردات منتشر می شود، خود هفتصد صفحه است، بنابراین اگر قرار برنام بردن همه کالاها در مقابل شرح هرکد (تعرفه) باشد، هزاران صفحه نیز کفایت نمی کند، از این رو با تکیه به شناخت کالاها به وسیله واردکنندگان با تولیدکنندگان نیازی از این بابت وجود ندارد.

واردکنندگان می توانند برای اطمینان از کد صحیح کالا و اینکه بعد که از کد صحیح کالا و اینکه بعد از ورود اشكال مواجه نشوند، پیشاپیش اقدام به استعلام تعرفه طبق مدلول ماده ۴۳ قانون گمرک نمایند.

سایر اختلافات گمرک و اظهار کننده هنگام ترخیص کالا از گمرک توسط ترخیص کار گمرکی

سایر اختلاف ها در اجرای قانون گمرک ممکن است منجر به تلقی تخلف و یا حتی قاچاق گمرکی شود.

قانون گمرک بایدها و نبایدها را مقرر کرده که اظهارکننده ها (اعم از صاحبان کالا یا نمایندگان قانونی آن ها و ترخیص کار های گمرکی ) موظفند آنها را رعایت نمایند در غیر این صورت اظهار منطبق با تخلف یا حتی بعضأ قاچاق گمرکی خواهد بود.

نادیده گرفتن الزامات قانون گمرک منجر به تخلف و مستوجب اصلاح و پرداخت جریمه است. اگر این موارد با مصادیق قاچاق انطباق داشته باشد، در این صورت علاوه بر جریمه و ضبط کالا ممکن است مجازات دیگری هم متوجه صاحب کالا شود.

وقتی صحبت از جریمه تخلفات و یا جریمه و مجازات های مربوط به قاچاق گمرکی می شود، روی سخن «صاحب کالا» است نه اشخاصی که به عنوان اظهارکننده از طرف صاحب کالا با در دست داشتن وکالت نامه رسمی و ثبتی به گمرک مراجعه و اقدام به اظهار کالا می کنند.

شخصی که به عنوان صاحب کالا در اظهارنامه تسلیمی به گمرک احراز شده است در صورت بروز تخلف یا قاچاق گمرکی نمی تواند به بهانه اطلاع نداشتن از مقررات قانونی، خود و کالای خود را از عواقب سوء ناشی از اظهار خلاف برهاند.

چنانچه سفارش کالا و پرداخت هزینه های ورود و ترخیص کالا عملا به عهده شخصی باشد که از لحاظ گمرک (طبق قانون گمرک) صاحب کالای اظهار شده محسوب نمی گردد، در صورت بروز تخلف یا قاچاق گمرکی مخاطب گمرک قرار نمی گیرد، زیرا در اظهارنامه صاحب کالا شخص دیگری است.

اشخاصی که به صورت حق العمل کار گمرکی (طبق قانون تجارت) از طرف اشخاص و به حساب آنها اقدام به وارد کردن کالا به کشور می کنند و در گمرک به عنوان "صاحب کالا" طبق قانون گمرک شناخته می شوند، در صورت بروز تخلف یا قاچاق مسئولیت دارند و گمرک حتی در صورت احراز اینکه مالک اصلی کالا شخص ثالثي است نمی تواند به این شخص ثالث مراجعه نماید بنابراین صاحب کالا همان است که طبق قانون گمرک تعیین می شود.



:: بازدید از این مطلب : 20
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 11 تير 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ترخیص کارا

مقایسه مصادیق قاچاق در دو قانون توسط بازرگانی ترخیص کارا

در این مقاله سعی داریم مصادیق قاچاق در دو قانون توسط بازرگانی ترخیص کارا را بیان نماییم امیدواریم این مقاله برای شما راهنمای مناسبی باشد.

[caption id="attachment_3966" align="aligncenter" width="300"]مصادیق قاچاق | بازرگانی ترخیص کارا | ترخیص | قاچاق گمرکی | قانون گمرک مصادیق قاچاق | بازرگانی ترخیص کارا | ترخیص | قاچاق گمرکی | قانون گمرک[/caption]

الف: از لحاظ تعداد مصادیق قاچاق

الف/1 قانون گمرکی مصوب 1390:

  1. ماده 113 با 11 مورد
  2. مفهوم مخالق ماده 120 فقط 1 موزد
  3. قسمت اخیر مواد: 55، 56، 57، 61، 62، 63، 72 و بخشی از ماده 110

به این ترتیب مصادیق قاچاق در قانون گمرک در 11 مورد به طور مستقل و ۹ مورد با عطف به مقررات قاچاق گمرکی تصریح شده است.

نکات مهم:

اشخاصی که متهم به ارتکاب قاچاق گمرکی می شوند، همواره باید مطمئن شوند که عمل آنها با یکی از این مصادیق قابل انطباق است، درغیراین صورت از لحاظ قانون گمرک ایراد اتهام فاقد پایه و اساس است.

چنانچه مستندات گمرک درخصوص قاچاق گمرکی، غیراز موارد مذکور در قانون گمرک متکی به قانون مبارزه با قاچاق و کالا مصوب ۱۳۹۲ یا هر قانون دیگری بوده این نامه ها به هیچ وجه متکای قانونی محسوب نمی شوند.

الف / ۲. قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز مصوب ۱۳۹۲

ماده ۲ با ۱۳ مورد

ب. موارد اشتراک و افتراق مصادیق قاچاق در دو قانون:

  • قانون امور گمرکی مصوب ۱۳۹۰
  • قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز ۱۳۹۲

قانون             ماده     بند
1390            113       چ

مفاد احکام قاچاق گمرکی :

وسایل نقلیه و کالایی که صدور آن ممنوع یا مشروط است و به عنوان خروج موقت یا کران بری (کابوتاژ) اظهار شده باشد و ظرف مهلت مقرر به قلمرو گمرکی وارد نشود. موارد قوه قهریه (فورس ماژور) و مواردی که عدم ورود کالا عمدی نیست از این حکم مستثنی است.

مفاد احکام قاچاق گمرکی :

قانون             ماده     بند

1392             2        الف

برنگرداندن کالای اظهار شده به عنوان خروج موقت یا کران بری به کشور در مهلت مقرر، درصورت ممنوع یا مشروط بودن صادرات قطعی آن کالا

جمع بندی :

مدلول دو مصداق یکی است، با این تفاوت که در بند الف ماده ۲ قانون ۱۳۹۲ موارد" قوه قهریه ” دیده نشده است، با این حال به نظر نمی رسد بحث ”قوه قهریه " نادیده گرفته شود.

مفاد احکام قاچاق گمرکی در قانون گمرک :

قانون             ماده     بند

1390             113     (  ج ) و ( ت )

بند ج: وجود کالای اضافی همراه کالای اظهار شده که در اسناد تسلیمی به گمرک ذکری از آن نشده است، مشروط براینکه کالای اضافی از نوع کالای اظهار شده نباشد. کالای اضافی موضوع ماده (۵۴) این قانون از شمول این بند مستثنی است.

نکته مهم:

با توجه قسمت اخیر بند «ج» کالای عبوری (ترانزیتی) در هر حال اگر کالای اضافی کشف شود.قاچاق محسوب نمی شود این حکم برخلاف قانون ۱۳۹۲ (بند «ب») می باشد که ذیلا ملاحظه می شود.

بند ت. کالای عبور خارجی که تعویض و یا قسمتی از آن برداشته شود.

مفاد احکام قاچاق گمرکی در قانون گمرک :

قانون             ماده     بند

1392              2        ب

اضافه کردن کالا به محموله عبوری (ترانزیتی) خارجی و تعویض یا کاهش محموله های عبوری در داخل کشور

جمع بندی: با مجود بند "ب" ماده 2 قانون 1392:

  •  اضافه کردن (کالای اضافی) به محموله عبوری (ترانزیتی)
  • کاهش (که مستلزم برداشتن از محموله است.)
  •  تعویض

قاچاق محسوب می شوند، درحالی که به موجب بند «ت» ماده ۱۱۳ قانون ۱۳۹۰ فقط درصورت تعویض یا برداشتن از محموله قاچاق تلقی می شود.

 

av_icon_box position='top' boxed='' icon='1' font='entypo-fontello' title='شرکت بازرگانی واردات و صادرات' link='manually,http://tarkhiskara.com/%d8%ae%d8%af%d9%85%d8%a7%d8%aa-%d8%a8%d8%a7%d8%b2%d8%b1%da%af%d8%a7%d9%86%db%8c/' linktarget='_blank' linkelement='' font_color='' custom_title='' custom_content='' color='' custom_bg='' custom_font='' custom_border='']

خدمات بازرگانی ، ترخیص کالا و ثبت سفارش واردات کالا تخصص ماست

شرکت ترخیص کالا و بازرگانی صادرات و وارداتترخیص کارا “در تمام حوزه های خدمات بازرگانی، واردات کالا ، صادرات، ترخیص کالا از گمرک و … به ارائه خدمات می پردازد.

شما می توانید برای ثبت سفارش کالا از چین ،  واردات کالا از چین ، واردات از ترکیه ، واردات از آلمان , واردات از ایتالیا  واردات از چین و از سایر کشور ها با ما تماس بگیرید.

برای تماس با کارشناسان شرکت بازرگانی و ترخیص کارا می توانید از طریق شماره های زیر اقدام فرمایید :

۰۲۱۲۲۶۳۹۵۷۹  – ۰۲۱۲۲۶۳۹۵۸۰

[/av_icon_box]

مفاد احکام قاچاق گمرکی در قانون گمرک :

قانون             ماده             بند

1390                113         خ

خ. كالا با استفاده از شمول معافیت با تسلیم اظهارنامه خلاف یا اسناد غیرواقعی و یا با ارائه مجوزهای جعلی به گمرک اظهار شود.

نکته: در این بند چندگزینه در استفاده من غیرحق از معافیت گمرکی مطرح است:

اظهار نامه خلاف

اسناد غیرواقعی

مجوزهای جعلی

با این ترتیب هریک از این گزینه ها به تنهایی که موجب گردد، من غير حق از معافیت استفاده شود، برای تلقی قاچاق کفایت می کند.

مفاد احکام قاچاق گمرکی در قانون گمرک :

قانون             ماده             بند

1392               2                پ

پ. اظهار کالا به گمرک با ارائه اسناد و یا مجوزهای جعلی

نکته . دراین مصداق انگیزه ای که سبب می شود کالا با ارائه اسناد و یا مجوزهای جعلی اظهار شود به وضوح و برخلاف مندجات بند خ ماده ۱۱۳ قانون ۱۳۹۰ بیان نشده ولی می تواند هریک از موارد زیر باشد

ترخیص کالا ی غیرمجاز یا ممنوع با ارائه مجوز جعلی.

استفاده از معافیت های گمرکی با تخفیف در حقوق و عوارض ورودی.

گواهی های جعلی مثل: گواهی بهداشت جعلی، گواهی استاندارد جعلی،  گواهی مبدأ جعلی و غیره.

اسناد جعلی مثل: قبض انبار یا ترخیص کالا جعلی، اسناد بانکی جعلی.

جمع بندی. بند «پ» ماده ۲ قانون ۱۳۹۲ ضمن اینکه موضوع بند «خ» ماده ۱۱۳ قانون ۱۳۹۰ پوشش می دهد، به مراتب موارد بیشتری را هم شامل شده و تا حدودی خلاء ناشی از فقدان تکیه گاه قانونی برای پیشگیری را از ارتکاب قاچاق را به اعتبار قید عبارت : «اظهار کالا به گمرک با ارائه اسناد و یا مجوزهای جعلی»، جبران نموده است.



:: بازدید از این مطلب : 15
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 10 تير 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ترخیص کارا

پرسش های متداول در مورد قاچاق و قاچاق کالا توسط بازرگانی ترخیص کارا

[caption id="attachment_4141" align="alignnone" width="960"]پرسش های متداول در مورد قاچاق و قاچاق کالا و بیلن پاسخ توسط بازرگانی ترخیص کارا پرسش های متداول در مورد قاچاق و قاچاق کالا توسط بازرگانی ترخیص کارا[/caption]

در این مطلب با پرسش هایی در مورد قاچاق و قاچاق کالا اشنا می شوید که پاسخ هریک از آنها با کمی توجه در مصادیق قاچاق موضوع دو قانون (قانون امور گمرکی مصوب ۱۳۹۰ و قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز) اسان میباشد.

باید توجه داشته باشید که در هر مورد مصادیق در دو قانون دیده شود تا در پاسخ دچار اشتباه نشوید.

[av_icon_box position='top' boxed='' icon='1' font='entypo-fontello' title='شرکت بازرگانی واردات و صادرات' link='manually,http://tarkhiskara.com/%d8%ae%d8%af%d9%85%d8%a7%d8%aa-%d8%a8%d8%a7%d8%b2%d8%b1%da%af%d8%a7%d9%86%db%8c/' linktarget='_blank' linkelement='' font_color='' custom_title='' custom_content='' color='' custom_bg='' custom_font='' custom_border='']

خدمات بازرگانی ، ترخیص کالا و ثبت سفارش واردات کالا تخصص ماست

شرکت ترخیص کالا و بازرگانی صادرات و وارداتترخیص کارا “در تمام حوزه های خدمات بازرگانی، واردات کالا ، صادرات، ترخیص کالا از گمرک و … به ارائه خدمات می پردازد.

شما می توانید برای ثبت سفارش کالا از چین ،  واردات کالا از چین ، واردات از ترکیه ، واردات از آلمان , واردات از ایتالیا  واردات از چین و از سایر کشور ها با ما تماس بگیرید.

برای تماس با کارشناسان شرکت بازرگانی و ترخیص کارا می توانید از طریق شماره های زیر اقدام فرمایید :

۰۲۱۲۲۶۳۹۵۷۹  – ۰۲۱۲۲۶۳۹۵۸۰

[/av_icon_box]

 

پرسش های متداول در مورد قاچاق و قاچاق کالا

١. با توجه به داده های زیر:

شرکت (الف) به اظهار کالای ورودی طبق سیاهه خرید تسلیمی به گمرک و پیش فاکتوری که برای ثبت سفارش در سازمان بازرگانی (صنعت، معدن و تجارت) در اختیار دارد و اوراق ثبت سفارش در گمرک «ب» اقدام می کند.
در ارزیابی و ارزش گذاری کالا سیاهه خرید تسلیمی به لحاظ اینکه برخلاف پیش فاکتور ممهور به مهر سازمان بازرگانی است و حدود ۵۰٪ کمتر است، همچنین تعداد کالا طبق پیش فاکتور ۱۰۰۰ واحد و آنچه در ارزیابی معلوم گردیده ۵۰۰۰ واحد بوده به دلایل زیر قاچاق را محرز دانسته اند.
۱۰۰۰ واحد کالا ثبت سفارش (مجوز ورود) صادر شده و تعداد ۴۰۰۰ واحد دیگر فاقد مجوز است
تنها برای ۱۰۰۰ واحد کالا ثبت سفارش (مج دیگر فاقد مجوز است.

سیاهه، پیش فاکتور خلاف واقع می باشد.

اظهارنامه خلاف واقع است.

آیا تلقی گمرک از اینکه قاچاق گمرکی صورت گرفته درست است یا نادرست؟

دلایل و مستندات خود را متکی به مصادیق دو قانون بنویسید.

2)

2/1)منظور از اسناد جعلی مندرج در بندپ در ماده ۲ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، از میان اسنادی که طبق معمول باید در واردات قطعی پیوست اظهارنامه گمرکی به گمرک تسلیم شود، کدامیک می توانند باشند و اصولا در مراحل اولیه در گمرک چگونه تشخیص مجعول بودن این اسناد امکان پذیر است.

۲ / ۲). عدم درج تعداد کالا به رقم درست یا وزن کالا به طور درست یا ارزش کالا تا چند برابر کمتر از آنچه در گمرک احراز می شود دلیل بر نادرستی یا جعل یا خلاف واقع نسبت داد. هستند؟ کدامیک از این موارد نادرست، جعل، خلاف واقع) را می توان به این اسناد نسبت داد.

۲ / ۳). اصولا انگیزه وارد کننده که اظهارنامه به نام اوتنظیم می شود، برای جعل چیست؟ و کدام یک از اسناد تسلیمی به گمرک ممکن است جعل شده باشند؟ ویژگی این اسناد و انگیزه از جعل آنها چه می تواند باشد؟

3)

۳ / ۱). کالایی در محموله ترانزیتی یافت می شود که در اسناد عبوری (ترانزیتی) نامبرد نبودن کالای عبوری چیست؟ نشده اند با توجه به قانون (دوقانون ۱۳۹۰ و۱۳۹۲) نظر شما در مورد قاچاق بودن یاف آیا درصورتی که قاچاق تلقی می کنید، تکلیف بقیه کالای محموله ترانزیتی چیه
ی محموله ترانزیتی چیست؟

۳/۲). درصورتی که محموله ترانزیتی درگ گمرک مقصد چه رفتاری با آن خواهند داشت؟

. مصادیق مجوزهای جعلی (با فرض تحقق جعل) را نام ببرید.
۵. تشخیص مجعول بودن مجوز با چه استدلال یا ابزاری میسر است.
۶. ویژگی اصطلاح «اظهارنامه خلاف» مندرج دریکی از مصادیق قاچاق (قانون ۱۳۹۰ یا ۱۳۹۲) چیست یا چه می تواند باشد.
۷. حکم کالای عبوری (ترانزیتی شامل ترانزیت داخلی یا خارجی) چنانچه تعویض یا از آن برداشته شده باشد چیست؟
۸. حکم مربوط به کالای جاسازی شده هم نوع کالای اظهار شده چیست؟

9.منظور از «اسناد غیر واقعی» به کار برده شده در یکی از مصادیق قاچاق گمرکی چیست؟

10.دامپینگ» در مورد کالا با ارزش کم یا ارزش تمام شده یا بدون احتساب سود به ویژه (مثلا ۸۰٪) یا ارزش نامتناسب کدامیک کاربرد دارد؟

آیا دامپینگ موجب می شود تا درصورت اظهارکالا به گمرک تلقی قاچاق نمایند؟

سیاهه خریدی که ارزش مندرج درآن به تشخیص گمرک نتیجه دامپینگ است را میتوان غیرواقعی یا سند خلاف واقع با سند نادرست یا سند مجعول نامید.

۱۱. کالاهایی که روی آن ها یا روی لفاف آنها نشانی با نام یا علامت یا مش دیگری باشد که موجبات اغفال خریدار یا مصرف کننده را نسبت به سانت ساخت یا خواص یا مشخصات اصلی آن کالا موجب شود چه تکلیفی دارد
۱۲. چند نمونه از کالاهای ممنوع الورودی که موضوع جرم قرار میگیرند نام ببرید.
۱۳. ورود کالای ممنوع الورود قانونی قاچاق محسوب می شود ؟
۱۴. آیا مستثیاتی را می توانید نام ببرید که انتخاب مسیر غیر مجاز در وارد کردن کالا قاچاق محسوب نشود؟
۱۵. وجود کالای اضافی در محل جاسازی شده که در اسناد تسلیمی از آن نامبرده باشد و کالای هم نوع کالای اظهار شده باشد، قاچاق محسوب می شود یا خیر؟ درهرصورت دلایل یا مستندات ذکر شود.
۱۶. چنانچه یک یا چند مصداق قاچاق با یک یا چند مصداق قاچاق در دو قانون ۱۳۹۰ و ۱۳۹۲ در خصوص مورد معين تضاد داشته باشند کدامیک از مصادیق معتبر خواهد بود؟

۱۷. محموله وارداتی لباس به عنوان کالای تولید کشور (ایران) به گمرک با استفاده از معافیت گمرکی اظهار می شود:

1) معافیت گمرکی متکی به چه قانون یا ماده ای می باشد.

۲) واردکننده اظهارنامه صادرات قطعی پارچه های به کار برده شده در لباس ها را ارائه می دهد، دراین صورت آیا می توان مورد را به عنوان قاچاق اعلام نمود، درهر صورت مستدل و مستند پاسخ داده شود.

۱۸. طبق پرواز گمرکی صادره گمرک ((ب)) مشخص می شود ۱۰۰۰ دستگاه ماشین لباسشویی ۵ کیلویی مارک A ساخت کشور (الف) با انجام تشریفات گمرکی کامل صادر شده است. سیاهه و سایر اسناد پیوست اظهار نامه همین اطلاعات را به ما می دهد. در هنگام عرضه کالا در بازار داخلی چون کالا فاقد شناسه کالا و شناسه رهگیری می باشد آن را قاچاق تلقی می کنند. تشخیص گمرک در مراحل بعد از کشف کالا و معرفی به گمرک چه خواهد بود.

۱۹. عبارت «قاچاق یعنی کالای ممنوع الورود» یا «کالای ممنوعه» قاچاق محسوب می شود، صحیح است؟
وارداتی که با نام و علامت تجاری ایرانی به گمرک اظهار می شود چرا باید وب شود، ایا مدلول بند «ح» ماده ۴ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز را
قاچاق محسوب شود، آیا مدلول بند صحیح و فاقد ایراد می دانید.



:: بازدید از این مطلب : 19
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 7 تير 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ترخیص کارا

ترخیص کالا از گمرک غرب تهران به وسیله برترین ترخیص کار تهران

گمرک غرب تهران در منطقه 21 تهران و در کیلومتر 10 جاده قدیم تهران کرج  واقع شده است. در این گمرک فعالیت هایی همچون واردات قطعی، صادرات قطعی، ورود موقت، خروج موقت، ترانزیت خارجی مبدا، کارنه مبدا و مقصد و گمرک قضایی صورت می گیرد. اما گمرک غرب تهران فاقد کارنه عبوری، امور مسافری، کابوتاژ، گمرک ملوانی، مرزنشینان و امانات پستی می باشد.

ترخیص کار تهران ترخیص کارا

خدمات ترخیص کالا از گمرک غرب تهران توسط شرکت ترخیص کارا ارائه می شود. شرکت ترخیص کارا به عنوان یک شرکت بازرگانی و شرکت ترخیص کالا در گمرک غرب تهران کارگزاران گمرکی و ترخیص کاران حرفه ای بهره مند است و در کم ترین زمان می تواند کالاهای وارداتی و صادراتی را ترخیص نماید.

[caption id="attachment_1334" align="aligncenter" width="992"]ترخیص کالا از گمرک غرب تهران , ترخیص از گمرک غرب تهران ترخیص کالا از گمرک غرب تهران , ترخیص از گمرک غرب تهران[/caption]

آمار ترخیص از گمرک غرب تهران

طبق آمار رسمی ارائه شده از سوی گمرک جمهوری اسلامی ایران و با توجه به بررسی ها و تحلیل های شرکت ترخیص کارا می توان این گونه بیان کرد که در سال 1395 واردات و ترخیص از گمرک غرب تهران  از لحاظ وزنی بیش از 201 هزار تن و از لحاظ ارزش دلاری بیش از یک میلیارد و 400 میلیون بوده است. در نتیجه سهم ارزشی گمرک غرب تهران در این سال نسبت به کل واردات معادل 2.16 درصد و سهم وزنی آن 0.6 درصد می باشد.

شرکت های بازرگانی صادرات و واردات بسیار زیادی کالاهای خود را توسط بهترین ترخیص کار تهران در گمرک غرب تهران ترخیص می نمایند. و واردات به گمرک غرب تهران از کشورهای مختلف صورت می پذیرد به گونه ای که در سال 1395 بیش ترین سهم وزنی ترخیص از گمرک غرب تهران 28 درصد متعلق به واردات از ترکیه معادل 56 هزار تن بوده است. بعد از ترکیه بیش ترین سهم وزنی 14 درصد است که متعلق به خرید از چین واردات از چین معادل 28 هزار تن و پس از آن بیش ترین سهم وزنی 13 درصد است که متعلق به واردات از فرانسه معادل 26 هزار تن می باشد و واردات از آلمان  به گمرک غرب تهران با سهم وزنی هشت درصد معادل 16 هزار تن و واردات از رومانی نیز یه سهم وزنی هشت درصد و 15 هزار تن می باشد و 29% مابقی واردات و ترخیص از گمرک غرب تهران متعلق به سایر کشورها می باشد.

از لحاظ ارزش دلاری نیز می توان چنین بیان کرد که بیش ترین سهم ارزش واردات و ترخیص کالا از گمرک غرب تهران 26 درصد و متعلق به واردات از فرانسه که معادل 298 هزار دلار  و پس از آن 16 درصد متعلق به  واردات از رومانی معادل 178 هزار دلار و سپس 13 درصد متعلق به واردات کالا از ترکیه معادل 147 هزار دلار و 11 درصد متعلق به واردات از آلمان معادل 123 هزار دلار می باشد و واردات کالا از چین هشت درصد سهم ارزشی معادل 96 هزار دلار را به خود اختصاص داده است و 26 درصد مابقی واردات و ترخیص کالا از گمرک غرب تهران از سایر کشورهای جهان می باشد.



:: بازدید از این مطلب : 13
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 6 تير 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ترخیص کارا

ترخیص کالا از گمرک بندر امام خمینی

بندر امام خمینی یکی از بزرگترین بنادر تجاری و گمرکی کشور می باشد. در ادامه مختصری در خصوص بندر امام خمینی و نیز چگونگی ترخیص کالا از گمرک این بندر شرح داده خواهد شد. این بندر با مساحت 55 هزار هکتار در شمال غرب خلیج فارس قرار دارد و فاصله آن تا ماهشهر 18 کیلومتر می باشد. گمرک بندر امام خمینی با داشتن 36 بارانداز به طور سالانه توانایی پذیرش 54.5 میلیون تن کالا را دارد. به دلیل موقعیت خوب این بندر، بزرگترین کشتی های باربری پست پاناماس و کشتی های 150 هزار تنی می توانند در آن پهلو گرفته و عملیات تخلیه و بارگیری کانتینرها و محموله های خود را انجام دهند.

[caption id="attachment_448" align="alignnone" width="1030"]ترخیص کالا از گمرک بندر امام خمینی ترخیص کالا از گمرک بندر امام خمینی[/caption]

گمرک این بندر مجهز به انبار مسقف با مساحت 522 هزار متر مربع می باشد و با 38 اسکله ی 7 کیلومتری بزرگترین بندر کشور محسوب می شود. در گمرک بندر امام اسکله هایی با کاربری های گوناگون و ظرفیت پذیرش مختلف وجود دارد. اسکله ای که کاربری آن در زمینه ی کالاهای فله ای، کیسه ای و متفرقه می باشد، بیش ترین ظرفیت پذیرش سالانه معادل 26 میلیون تن را دارد و پس از آن به ترتیب ظرفیت پذیرش اسکله ها با کاربری های مواد نفتی، کانتینری، مواد معدنی، پودر صنعتی، روغن مایع و سیلوی غلات می باشد. گمرک بندر امام خمینی تحت نظر گمرک جمهوری اسلامی فعالیت می کند و ترخیص کالا از گمرک بندر امام خمینی تابع قوانین ایران است. ظرفیت ترمینال کانتینری گمرک بندر امام 700 TEU می باشد.

بر اساس آمار به دست آمده در نیمه ی اول سال 1394 واردات کالا به گمرک امام خمینی بیش از 7 میلیون تن و ارزش گمرکی کالاهای وارداتی به این بندر بیش از 2 میلیارد دلار می باشد. یعنی 14 درصد ارزش دلاری کل واردات کشور به این بندر بوده و 45 درصد واردات و ترخیص کالا از گمرک بندر امام خمینی صورت گرفته است. گمرک بندر امام خمینی در سال 1394 پس از گمرک شهید رجایی رتبه دوم را در واردات و ترخیص کالا دارد.

این گمرک نه تنها در بخش واردات بلکه در صادرات نیز نقش مهمی را ایفا می کند به صورتی که در شش ماه اول سال 1394 پتروشیمی بندر امام خمینی بیش از دو میلیون تن بار با ارزشی بیش از یک میلیارد و ششصد میلیون دلار صادرات داشته است. و پس از عسلویه و بندر شهید رجایی رتبه سوم صادرات کشور را به خود اختصاص داده یعنی 10 درصد صادرات کشور از طریق گمرک بندر امام خمینی صورت گرفته است. بر اساس آمار منتشره سالهای پیش، سهم ترخیص کالا از گمرک بندر امام خمینی در میان سایر گمرکات کشور قابل توجه است.

قرار داشتن اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان، اداره گمرک، منطقه ویژه اقتصادی در بندر امام خمینی از دلایلی است که این بندر را به بندری ویژه در این منطقه و فعال ترین بندر اقتصادی خوزستان تبدیل کرده است.

راهنمای ترخیص کالا از گمرک بندر امام خمینی

همان گونه که می دانید ترخیص کالا از گمرک کاری تخصصی است و بستگی به تجربه و خبرگی ترخیص کار و شرکت ترخیص کالا دارد. در صورتی که شرکت های بازرگانی صادرات و واردات و بازرگانان بخواهند ترخیص کالا از گمرک بندر امام خمینی داشته باشند می توانند از شرکت بازرگانی متخصص ترخیص کارا در زمینه ترخیص، مشاوره بازرگانی دریافت کرده و تشریفات گمرکی را بر عهده آن شرکت قرار دهند تا در کم ترین زمان بدون هیچ نگرانی کالای خود را در اختیار داشته باشند. هزینه ترخیص کالا از گمرک امام خمینی بستگی به نوع کالا و کد تعرفه مورد نظر متغیر می باشد. بر اساس قوانین و مقررات صادرات و واردات سال 1395 حداقل تعرفه کالای وارداتی پنج درصد می باشد. البته برخی از کالا ها مشمول کد تعرفه های ترجیحی و معافیت های گمرکی می شوند.



:: بازدید از این مطلب : 18
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 5 تير 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ترخیص کارا

ترخیص کالا از مرز بازرگان و ترخیص کالا از گمرک بازرگان

ترخیص کالا از گمرک بازرگان : گمرک بازرگان در استان آذزبایجان غربی در شهرستان ماکو و در یک کیلومتری شهر بازرگان قرار دارد. این گمرک از مهم ترین گمرک های مرزی ایران و ترکیه می باشد این گمرک که از سمت ترکیه به گمرک گوربلاغ معروف است در سال 1305 تاسیس شد و تنها مرز گمرکی بین المللی ایران و ترکیه است که به صورت 24 ساعته فعالیت می کند.

[av_icon_box position='top' boxed='' icon='1' font='entypo-fontello' title='شرکت بازرگانی واردات و صادرات' link='manually,http://tarkhiskara.com/%d8%ae%d8%af%d9%85%d8%a7%d8%aa-%d8%a8%d8%a7%d8%b2%d8%b1%da%af%d8%a7%d9%86%db%8c/' linktarget='_blank' linkelement='' font_color='' custom_title='' custom_content='' color='' custom_bg='' custom_font='' custom_border='']

خدمات بازرگانی ، ترخیص کالا و ثبت سفارش واردات کالا تخصص ماست

شرکت ترخیص کالا و بازرگانی صادرات و واردات ” ترخیص کارا “در تمام حوزه های خدمات بازرگانی، واردات کالا ، صادرات، ترخیص کالا از گمرک و … به ارائه خدمات می پردازد.

شما می توانید برای ثبت سفارش کالا در چین ،  واردات از چین ، واردات از ترکیه ، واردات از آلمان , ایتالیا , اروپا و واردات از سایر مبادی با ما تماس بگیرید.

برای تماس با کارشناسان ما می توانید از طریق شماره های زیر اقدام فرمایید:

۰۲۱۲۲۶۳۹۵۷۹  – ۰۲۱۲۲۶۳۹۵۸۰

[/av_icon_box]

فرآیند ترخیص کالا از گمرک بازرگان از زمانی که کالا وارد گمرک بازرگان می شود کلید می خورد و تا وقتی که کالا از گمرک خارج شود ادامه پیدا می کند.

جهت ترخیص کالا باید به گمرک بازرگان مراجعه کنید و مدارک لازم برای ترخیص کالا از گمرک بازرگان مانند کارت بازرگانی، مجوزهای لازم (اگر کالای موردنظر در ردیف کالاهای مشروط قرار دارد)، بارنامه، ترخیصیه، پیش فاکتور، فاکتور مبدا، بیمه نامه، لیست عدل بندی، گواهی بازرسی، فاکتور خرید و… را تحویل دهید؛ سپس اقدام به تنظیم اظهارنامه کنید. در اظهارنامه باید اطلاعاتی در مورد مالک کالا، نوع کالا، تعداد کالا، قیمت کالا و… ثبت شود؛ تکمیل اظهارنامه مستلزم دقت خاصی است زیرا مبنای بررسی های آتی گمرک بازرگان محسوب می شود.به همین جهت این پروسه زمان بر و بسیار تخصصی است.

به همین جهت ترخیص کالا از گمرک بازرگان توسط متخصصان و حق العمل کار ان شرکت بازرگانی ترخیص کارا انجام می شود و این شرکت با داشتن ترخیص کار های حرفه ای مستقر در آذربایجان می تواند در حداقل زمان محموله و کالاهای وارداتی و صادراتی را ترخیص نماید.

میزان واردات کالا به گمرک بازرگان در سال 1395 بیش از 497 هزار تن با ارزش دلاری بیش از 653 میلیون دلار بوده است که این میزان معادل 1.49 درصد سهم ارزشی کل واردات کالا به ایران بوده است. در سال 95 از 54 کشور گوناگون به مرز بازرگان واردات صورت گرفته است که این میزان واردات و ترخیص از مرز بازرگان  اکثرا مختص به واردات کالا از ترکیه بوده است به صورتی که سهم ارزشی واردات از ترکیه به مرز بازرگان 78 درصد و سهم وزنی آن 79 درصد بوده است.

همچنین پس از ترکیه سهم وزنی واردات و ترخیص از گمرک بازرگان از کشور اکوادور هشت درصد و واردات از گرجستان پنج درصد بوده است. سهم ارزشی ترخیص کالا از مرز بازرگان پس از ترکیه پنج درصد متعلق به واردات از اکوادور و چهار درصد متعلق به واردات از ایتالیا و چهار درصد هم متعلق به واردات از چین بوده است.

 

[caption id="attachment_1678" align="aligncenter" width="600"]ترخیص کالا از گمرک بازرگان , ترخیص کالا از مرز بازرگان , ترخیص کالا از بازرگان ترخیص کالا از گمرک بازرگان , ترخیص کالا از مرز بازرگان , ترخیص کالا از بازرگان[/caption]

 

ترخیص کالا از بازرگان با شرکت بازرگانی ترخیص کارا

بر اساس آمار به دست آمده از گمرک جمهوری اسلامی ایران در خصوص کالاهای وارداتی به گمرک بازرگان می توان گفت که در سال 95 با توجه به دسته بندی کالا ها در گمرک بیش ترین میزان واردات و ترخیص کالا از گمرک بازرگان متعلق به کالاهای موجود در قسمت 2 کتاب مقررات صادرات واردات بوده است یعنی واردات محصولات نباتی به صورتی که 57 درصد سهم وزنی و 34 درصد سهم ارزشی ترخیص از بازرگان را شامل می شوند.

همچنین پس از واردات محصولاتی نباتی می توان به واردات و ترخیص ماشین آلات از گمرک بازرگان 8 درصد سهم وزنی و 27 درصد سهم ارزشی، واردات و ترخیص چوب و اشیا چوبی از مرز بازرگان ( بخش نه کتاب مقررات ) 13 درصد سهم وزنی و 8 درصد سهم ارزشی اشاره کرد.

شرکت بازرگانی واردات صادرات ترخیص کارا با داشتن دفاتر رسمی در ترکیه و همچنین با استفاده از ترخیص کار های حرفه ای و با تجربه خود خدمات بازرگانی گسترده ای در زمینه واردات کالا از ترکیه و سایر کشورها را به بازرگانان ارائه می نماید این شرکت در تمامی مراحل واردات همانند اخذ مجوز، ثبت سفارش کالا در سامانه ثبتارش و سامانه جامع تجارت ایران، حواله ارزی و دریافت ارز مبادله ای ، ترخیص کالا با ارز مبادله ای ، حمل و نقل کالا و نهایتا ترخیص کالا از گمرک را با نهایت دقت و اطمینان انجام می دهد.

 

 



:: بازدید از این مطلب : 9
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 4 تير 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ترخیص کارا

پرسش های متداول در مورد قاچاق و قاچاق کالا توسط بازرگانی ترخیص کارا

[caption id="attachment_4141" align="alignnone" width="960"]پرسش های متداول در مورد قاچاق و قاچاق کالا و بیلن پاسخ توسط بازرگانی ترخیص کارا پرسش های متداول در مورد قاچاق و قاچاق کالا توسط بازرگانی ترخیص کارا[/caption]

در این مطلب با پرسش هایی در مورد قاچاق و قاچاق کالا اشنا می شوید که پاسخ هریک از آنها با کمی توجه در مصادیق قاچاق موضوع دو قانون (قانون امور گمرکی مصوب ۱۳۹۰ و قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز) اسان میباشد.

باید توجه داشته باشید که در هر مورد مصادیق در دو قانون دیده شود تا در پاسخ دچار اشتباه نشوید.

[av_icon_box position='top' boxed='' icon='1' font='entypo-fontello' title='شرکت بازرگانی واردات و صادرات' link='manually,http://tarkhiskara.com/%d8%ae%d8%af%d9%85%d8%a7%d8%aa-%d8%a8%d8%a7%d8%b2%d8%b1%da%af%d8%a7%d9%86%db%8c/' linktarget='_blank' linkelement='' font_color='' custom_title='' custom_content='' color='' custom_bg='' custom_font='' custom_border='']

خدمات بازرگانی ، ترخیص کالا و ثبت سفارش واردات کالا تخصص ماست

شرکت ترخیص کالا و بازرگانی صادرات و وارداتترخیص کارا “در تمام حوزه های خدمات بازرگانی، واردات کالا ، صادرات، ترخیص کالا از گمرک و … به ارائه خدمات می پردازد.

شما می توانید برای ثبت سفارش کالا از چین ،  واردات کالا از چین ، واردات از ترکیه ، واردات از آلمان , واردات از ایتالیا  واردات از چین و از سایر کشور ها با ما تماس بگیرید.

برای تماس با کارشناسان شرکت بازرگانی و ترخیص کارا می توانید از طریق شماره های زیر اقدام فرمایید :

۰۲۱۲۲۶۳۹۵۷۹  – ۰۲۱۲۲۶۳۹۵۸۰

[/av_icon_box]

 

پرسش های متداول در مورد قاچاق و قاچاق کالا

١. با توجه به داده های زیر:

شرکت (الف) به اظهار کالای ورودی طبق سیاهه خرید تسلیمی به گمرک و پیش فاکتوری که برای ثبت سفارش در سازمان بازرگانی (صنعت، معدن و تجارت) در اختیار دارد و اوراق ثبت سفارش در گمرک «ب» اقدام می کند.
در ارزیابی و ارزش گذاری کالا سیاهه خرید تسلیمی به لحاظ اینکه برخلاف پیش فاکتور ممهور به مهر سازمان بازرگانی است و حدود ۵۰٪ کمتر است، همچنین تعداد کالا طبق پیش فاکتور ۱۰۰۰ واحد و آنچه در ارزیابی معلوم گردیده ۵۰۰۰ واحد بوده به دلایل زیر قاچاق را محرز دانسته اند.
۱۰۰۰ واحد کالا ثبت سفارش (مجوز ورود) صادر شده و تعداد ۴۰۰۰ واحد دیگر فاقد مجوز است
تنها برای ۱۰۰۰ واحد کالا ثبت سفارش (مج دیگر فاقد مجوز است.

سیاهه، پیش فاکتور خلاف واقع می باشد.

اظهارنامه خلاف واقع است.

آیا تلقی گمرک از اینکه قاچاق گمرکی صورت گرفته درست است یا نادرست؟

دلایل و مستندات خود را متکی به مصادیق دو قانون بنویسید.

2)

2/1)منظور از اسناد جعلی مندرج در بندپ در ماده ۲ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، از میان اسنادی که طبق معمول باید در واردات قطعی پیوست اظهارنامه گمرکی به گمرک تسلیم شود، کدامیک می توانند باشند و اصولا در مراحل اولیه در گمرک چگونه تشخیص مجعول بودن این اسناد امکان پذیر است.

۲ / ۲). عدم درج تعداد کالا به رقم درست یا وزن کالا به طور درست یا ارزش کالا تا چند برابر کمتر از آنچه در گمرک احراز می شود دلیل بر نادرستی یا جعل یا خلاف واقع نسبت داد. هستند؟ کدامیک از این موارد نادرست، جعل، خلاف واقع) را می توان به این اسناد نسبت داد.

۲ / ۳). اصولا انگیزه وارد کننده که اظهارنامه به نام اوتنظیم می شود، برای جعل چیست؟ و کدام یک از اسناد تسلیمی به گمرک ممکن است جعل شده باشند؟ ویژگی این اسناد و انگیزه از جعل آنها چه می تواند باشد؟

3)

۳ / ۱). کالایی در محموله ترانزیتی یافت می شود که در اسناد عبوری (ترانزیتی) نامبرد نبودن کالای عبوری چیست؟ نشده اند با توجه به قانون (دوقانون ۱۳۹۰ و۱۳۹۲) نظر شما در مورد قاچاق بودن یاف آیا درصورتی که قاچاق تلقی می کنید، تکلیف بقیه کالای محموله ترانزیتی چیه
ی محموله ترانزیتی چیست؟

۳/۲). درصورتی که محموله ترانزیتی درگ گمرک مقصد چه رفتاری با آن خواهند داشت؟

. مصادیق مجوزهای جعلی (با فرض تحقق جعل) را نام ببرید.
۵. تشخیص مجعول بودن مجوز با چه استدلال یا ابزاری میسر است.
۶. ویژگی اصطلاح «اظهارنامه خلاف» مندرج دریکی از مصادیق قاچاق (قانون ۱۳۹۰ یا ۱۳۹۲) چیست یا چه می تواند باشد.
۷. حکم کالای عبوری (ترانزیتی شامل ترانزیت داخلی یا خارجی) چنانچه تعویض یا از آن برداشته شده باشد چیست؟
۸. حکم مربوط به کالای جاسازی شده هم نوع کالای اظهار شده چیست؟

9.منظور از «اسناد غیر واقعی» به کار برده شده در یکی از مصادیق قاچاق گمرکی چیست؟

10.دامپینگ» در مورد کالا با ارزش کم یا ارزش تمام شده یا بدون احتساب سود به ویژه (مثلا ۸۰٪) یا ارزش نامتناسب کدامیک کاربرد دارد؟

آیا دامپینگ موجب می شود تا درصورت اظهارکالا به گمرک تلقی قاچاق نمایند؟

سیاهه خریدی که ارزش مندرج درآن به تشخیص گمرک نتیجه دامپینگ است را میتوان غیرواقعی یا سند خلاف واقع با سند نادرست یا سند مجعول نامید.

۱۱. کالاهایی که روی آن ها یا روی لفاف آنها نشانی با نام یا علامت یا مش دیگری باشد که موجبات اغفال خریدار یا مصرف کننده را نسبت به سانت ساخت یا خواص یا مشخصات اصلی آن کالا موجب شود چه تکلیفی دارد
۱۲. چند نمونه از کالاهای ممنوع الورودی که موضوع جرم قرار میگیرند نام ببرید.
۱۳. ورود کالای ممنوع الورود قانونی قاچاق محسوب می شود ؟
۱۴. آیا مستثیاتی را می توانید نام ببرید که انتخاب مسیر غیر مجاز در وارد کردن کالا قاچاق محسوب نشود؟
۱۵. وجود کالای اضافی در محل جاسازی شده که در اسناد تسلیمی از آن نامبرده باشد و کالای هم نوع کالای اظهار شده باشد، قاچاق محسوب می شود یا خیر؟ درهرصورت دلایل یا مستندات ذکر شود.
۱۶. چنانچه یک یا چند مصداق قاچاق با یک یا چند مصداق قاچاق در دو قانون ۱۳۹۰ و ۱۳۹۲ در خصوص مورد معين تضاد داشته باشند کدامیک از مصادیق معتبر خواهد بود؟

۱۷. محموله وارداتی لباس به عنوان کالای تولید کشور (ایران) به گمرک با استفاده از معافیت گمرکی اظهار می شود:

1) معافیت گمرکی متکی به چه قانون یا ماده ای می باشد.

۲) واردکننده اظهارنامه صادرات قطعی پارچه های به کار برده شده در لباس ها را ارائه می دهد، دراین صورت آیا می توان مورد را به عنوان قاچاق اعلام نمود، درهر صورت مستدل و مستند پاسخ داده شود.

۱۸. طبق پرواز گمرکی صادره گمرک ((ب)) مشخص می شود ۱۰۰۰ دستگاه ماشین لباسشویی ۵ کیلویی مارک A ساخت کشور (الف) با انجام تشریفات گمرکی کامل صادر شده است. سیاهه و سایر اسناد پیوست اظهار نامه همین اطلاعات را به ما می دهد. در هنگام عرضه کالا در بازار داخلی چون کالا فاقد شناسه کالا و شناسه رهگیری می باشد آن را قاچاق تلقی می کنند. تشخیص گمرک در مراحل بعد از کشف کالا و معرفی به گمرک چه خواهد بود.

۱۹. عبارت «قاچاق یعنی کالای ممنوع الورود» یا «کالای ممنوعه» قاچاق محسوب می شود، صحیح است؟
وارداتی که با نام و علامت تجاری ایرانی به گمرک اظهار می شود چرا باید وب شود، ایا مدلول بند «ح» ماده ۴ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز را
قاچاق محسوب شود، آیا مدلول بند صحیح و فاقد ایراد می دانید.



:: بازدید از این مطلب : 14
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 3 تير 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ترخیص کارا

مقایسه مصادیق قاچاق در دو قانون توسط بازرگانی ترخیص کارا

در این مقاله سعی داریم مصادیق قاچاق در دو قانون توسط بازرگانی ترخیص کارا را بیان نماییم امیدواریم این مقاله برای شما راهنمای مناسبی باشد.

[caption id="attachment_3966" align="aligncenter" width="300"]مصادیق قاچاق | بازرگانی ترخیص کارا | ترخیص | قاچاق گمرکی | قانون گمرک مصادیق قاچاق | بازرگانی ترخیص کارا | ترخیص | قاچاق گمرکی | قانون گمرک[/caption]

الف: از لحاظ تعداد مصادیق قاچاق

الف/1 قانون گمرکی مصوب 1390:

  1. ماده 113 با 11 مورد
  2. مفهوم مخالق ماده 120 فقط 1 موزد
  3. قسمت اخیر مواد: 55، 56، 57، 61، 62، 63، 72 و بخشی از ماده 110

به این ترتیب مصادیق قاچاق در قانون گمرک در 11 مورد به طور مستقل و ۹ مورد با عطف به مقررات قاچاق گمرکی تصریح شده است.

نکات مهم:

اشخاصی که متهم به ارتکاب قاچاق گمرکی می شوند، همواره باید مطمئن شوند که عمل آنها با یکی از این مصادیق قابل انطباق است، درغیراین صورت از لحاظ قانون گمرک ایراد اتهام فاقد پایه و اساس است.

چنانچه مستندات گمرک درخصوص قاچاق گمرکی، غیراز موارد مذکور در قانون گمرک متکی به قانون مبارزه با قاچاق و کالا مصوب ۱۳۹۲ یا هر قانون دیگری بوده این نامه ها به هیچ وجه متکای قانونی محسوب نمی شوند.

الف / ۲. قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز مصوب ۱۳۹۲

ماده ۲ با ۱۳ مورد

ب. موارد اشتراک و افتراق مصادیق قاچاق در دو قانون:

  • قانون امور گمرکی مصوب ۱۳۹۰
  • قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز ۱۳۹۲

قانون             ماده     بند
1390            113       چ

مفاد احکام قاچاق گمرکی :

وسایل نقلیه و کالایی که صدور آن ممنوع یا مشروط است و به عنوان خروج موقت یا کران بری (کابوتاژ) اظهار شده باشد و ظرف مهلت مقرر به قلمرو گمرکی وارد نشود. موارد قوه قهریه (فورس ماژور) و مواردی که عدم ورود کالا عمدی نیست از این حکم مستثنی است.

مفاد احکام قاچاق گمرکی :

قانون             ماده     بند

1392             2        الف

برنگرداندن کالای اظهار شده به عنوان خروج موقت یا کران بری به کشور در مهلت مقرر، درصورت ممنوع یا مشروط بودن صادرات قطعی آن کالا

جمع بندی :

مدلول دو مصداق یکی است، با این تفاوت که در بند الف ماده ۲ قانون ۱۳۹۲ موارد" قوه قهریه ” دیده نشده است، با این حال به نظر نمی رسد بحث ”قوه قهریه " نادیده گرفته شود.

مفاد احکام قاچاق گمرکی در قانون گمرک :

قانون             ماده     بند

1390             113     (  ج ) و ( ت )

بند ج: وجود کالای اضافی همراه کالای اظهار شده که در اسناد تسلیمی به گمرک ذکری از آن نشده است، مشروط براینکه کالای اضافی از نوع کالای اظهار شده نباشد. کالای اضافی موضوع ماده (۵۴) این قانون از شمول این بند مستثنی است.

نکته مهم:

با توجه قسمت اخیر بند «ج» کالای عبوری (ترانزیتی) در هر حال اگر کالای اضافی کشف شود.قاچاق محسوب نمی شود این حکم برخلاف قانون ۱۳۹۲ (بند «ب») می باشد که ذیلا ملاحظه می شود.

بند ت. کالای عبور خارجی که تعویض و یا قسمتی از آن برداشته شود.

مفاد احکام قاچاق گمرکی در قانون گمرک :

قانون             ماده     بند

1392              2        ب

اضافه کردن کالا به محموله عبوری (ترانزیتی) خارجی و تعویض یا کاهش محموله های عبوری در داخل کشور

جمع بندی: با مجود بند "ب" ماده 2 قانون 1392:

  •  اضافه کردن (کالای اضافی) به محموله عبوری (ترانزیتی)
  • کاهش (که مستلزم برداشتن از محموله است.)
  •  تعویض

قاچاق محسوب می شوند، درحالی که به موجب بند «ت» ماده ۱۱۳ قانون ۱۳۹۰ فقط درصورت تعویض یا برداشتن از محموله قاچاق تلقی می شود.

 

av_icon_box position='top' boxed='' icon='1' font='entypo-fontello' title='شرکت بازرگانی واردات و صادرات' link='manually,http://tarkhiskara.com/%d8%ae%d8%af%d9%85%d8%a7%d8%aa-%d8%a8%d8%a7%d8%b2%d8%b1%da%af%d8%a7%d9%86%db%8c/' linktarget='_blank' linkelement='' font_color='' custom_title='' custom_content='' color='' custom_bg='' custom_font='' custom_border='']

خدمات بازرگانی ، ترخیص کالا و ثبت سفارش واردات کالا تخصص ماست

شرکت ترخیص کالا و بازرگانی صادرات و وارداتترخیص کارا “در تمام حوزه های خدمات بازرگانی، واردات کالا ، صادرات، ترخیص کالا از گمرک و … به ارائه خدمات می پردازد.

شما می توانید برای ثبت سفارش کالا از چین ،  واردات کالا از چین ، واردات از ترکیه ، واردات از آلمان , واردات از ایتالیا  واردات از چین و از سایر کشور ها با ما تماس بگیرید.

برای تماس با کارشناسان شرکت بازرگانی و ترخیص کارا می توانید از طریق شماره های زیر اقدام فرمایید :

۰۲۱۲۲۶۳۹۵۷۹  – ۰۲۱۲۲۶۳۹۵۸۰

[/av_icon_box]

مفاد احکام قاچاق گمرکی در قانون گمرک :

قانون             ماده             بند

1390                113         خ

خ. كالا با استفاده از شمول معافیت با تسلیم اظهارنامه خلاف یا اسناد غیرواقعی و یا با ارائه مجوزهای جعلی به گمرک اظهار شود.

نکته: در این بند چندگزینه در استفاده من غیرحق از معافیت گمرکی مطرح است:

اظهار نامه خلاف

اسناد غیرواقعی

مجوزهای جعلی

با این ترتیب هریک از این گزینه ها به تنهایی که موجب گردد، من غير حق از معافیت استفاده شود، برای تلقی قاچاق کفایت می کند.

مفاد احکام قاچاق گمرکی در قانون گمرک :

قانون             ماده             بند

1392               2                پ

پ. اظهار کالا به گمرک با ارائه اسناد و یا مجوزهای جعلی

نکته . دراین مصداق انگیزه ای که سبب می شود کالا با ارائه اسناد و یا مجوزهای جعلی اظهار شود به وضوح و برخلاف مندجات بند خ ماده ۱۱۳ قانون ۱۳۹۰ بیان نشده ولی می تواند هریک از موارد زیر باشد

ترخیص کالا ی غیرمجاز یا ممنوع با ارائه مجوز جعلی.

استفاده از معافیت های گمرکی با تخفیف در حقوق و عوارض ورودی.

گواهی های جعلی مثل: گواهی بهداشت جعلی، گواهی استاندارد جعلی،  گواهی مبدأ جعلی و غیره.

اسناد جعلی مثل: قبض انبار یا ترخیص کالا جعلی، اسناد بانکی جعلی.

جمع بندی. بند «پ» ماده ۲ قانون ۱۳۹۲ ضمن اینکه موضوع بند «خ» ماده ۱۱۳ قانون ۱۳۹۰ پوشش می دهد، به مراتب موارد بیشتری را هم شامل شده و تا حدودی خلاء ناشی از فقدان تکیه گاه قانونی برای پیشگیری را از ارتکاب قاچاق را به اعتبار قید عبارت : «اظهار کالا به گمرک با ارائه اسناد و یا مجوزهای جعلی»، جبران نموده است.



:: بازدید از این مطلب : 20
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 2 تير 1397 | نظرات ()